دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان شاهرگ کلیدی توسعه صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت گفت: شرکت ملی پتروشیمی ایران طرح‌های گسترده‌ای را با همکاری دانشگاه‌های کشور در دست اجرا دارد تا جایی‌که سه تفاهم همکاری با دانشگاه‌ها به امضاء رسانده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در مراسم امضای دومین تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در پاسخ به سوال ایسکانیوز گفت: شرکت ملی پتروشیمی ایران طرح‌های گسترده‌ای را با همکاری دانشگاه‌های کشور در دست اجرا دارد تا جایی‌که سه تفاهم همکاری با دانشگاه‌ها به امضاء رسانده است.

وی افزود: هم‌اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه صنعت پتروشیمی همکاری می‌کنند؛ چرا‌که این شرکت‌ها با ارائه ایده‌‌های جدید مسیر توسعه را هموار می‌کنند‌.

محمدی خاطرنشان کرد: ما آمادگی توسعه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها هستیم.

وی در ادامه این مراسم اظهار کرد:۳۰ طرح در عسلویه در فاز دو کنگان و دیر تعریف شده است که از این تعداد ۱۷ طرح با پیشرفت قابل توجهی در دست اجرا و ۱۳ طرح دیگر در صف تامین منابع مالی است.

معاون وزیر نفت با اشاره به این‌که در دولت یازدهم و دوازدهم طرحهای کلانی را در پارس جنوبی به بهره‌برداری رساندیم، تصریح کرد: با افتتاح آن‌ها خوراک قابل واحدهای پتروشیمی تامین شده است که این طرح‌ها پاشنه آشیل توسعه اقتصاد کشور است.

محمدی ادامه داد : ۱۴ طرح جامع در بخش پتروشیمی پیش‌بینی شده که در حال نهایی کردن این پروژه‌ها هستیم. بنابراین با اجرایی این طرح‌ها ۱۵ میلیون تن به فروش کشور اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی میزان سرمایه گذاری این طرح‌ها را ۱۹.۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ما با همکاری سازمان ایمیدرو در توسعه شرق عسلویه جدی هستیم تا بتوانیم به اهداف توسعه در صنعت دست پیدا کنیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، طرح های مدنظر برای منطقه پارسیان را ۱۴ طرح اعلام کرد و اظهار داشت: در نتیجه بهره برداری از این تعداد طرح ۱۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه می شود که حصول این هدف نیازمند ۱۹ تا ۱۹.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

این مقام مسئول در جمع خبرنگاران در ارتباط با تحریم های اخیر اعمال شده علیه صنعت پتروشیمی کشور تاکید کرد: این تحریم برای ایران مقوله تازه ای نیست و مدتهاست که مشکلات این حوزه را مدیریت و شرایط را هموار کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد : به نظر می رسد طرح این موضوع تنها جنبه روانی داشته و ما بدون توجه به این موضوع با قدرت به اجرای طرح ها و تولید محصولات این صنعت ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007727

وب گردی

وب گردی