دانشگاه آزاد از جنس مردم در راستای رسالت اجتماعی/ از شناسایی بیماران سرطانی  و جراحی  سرپایی تا اعزام گروه  جدید 150 نفری

گروه جهادی منتظران ظهور با همت دانشگاه آزاد اسلامی درحال آماده سازی برای حضور در مناطق محروم است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پس از اقداماتی که دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل زده به هموطنان عزیز در مناطق شمالی و غربی کشور انجام داد این بار گروهی جهادی متشکل از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی برای امداد رسانی به مردم راهی مناطق محروم شدند.

با توجه به صحبت های دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و شعار «دانشگاهی از جنس مردم و برای مردم» دانشگاه آزاد اسلامی برنامه دارد تا با حمایت از گروه های جهادی در اعزام به مناطق محروم کمک کند مردم را تحت درمان قراردهند.

گروه جهادی منتظران ظهور با حمایت صد درصدی دانشگاه آزاد اسلامی به مدت 4 روز در مناطق محروم استان کرمان به مردم خدمت رسانی کرد و هسته اصلی گروه متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های پزشکی است. این گروه نزدیک به 1500 نفر را در اردو جهادی تحت درمان و معاینه رایگان قرار داد و تعدادی از مردم روستاهای چاه ابراهیم و دیزان را که به مراقبت های ویژه تری نیاز داشتند به مرکز استان منتقل کردند.

پیش از آغاز مراحل درمان بسیاری از مردم این منطقه به دلیل نبود امکانات از بیماری رنج می بردند و با حضور گروه جهادی منتظران ظهور بیماران زیادی تحت درمان قرار گرفتند. روستای چاه ابراهیم محل استقرار گروه جهادی بود و بیماران را با وسیله های شخصی خود به مرکز امداد رساندند.

اردو جهادی با همت دانشگاه آزاد اسلامی

گروه جهادی منتظران ظهور هفته گذشته به مناسبت عید سعید فطر راهی کرمان شدند تا به صورت رایگان مردم مناطق محروم را تحت درمان قرار دهند. این گروه شامل 20 نفر از دانشجویان رشته پرستاری، پزشکی، چشم پزشکی و مامائی است که اردوهای دیگری هم در این منطقه خواهند داشت. گروه منتظران ظهور دوازده سال پیش با شعار خدمت رسانی به مردم تشکیل شده است و تا کنون این گروه به بهترین شکل و بدون هیچ چشم‌‌‌داشتی در مناطق محروم کشور برای خدمات رسانی حاضر شده است.

هسته اصلی این گروه را دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل داده اند و با همت مسئولان سازمان مرکزی، پزشکان به جازموریان سفر کردند.

بینایی سنجی برای کودکان

با توجه به حضور متخصصان در حوزه پزشکی پس از معاینات انجام شده، مشخص شد بسیاری از کودکان و افراد مسن نیاز به عینک طبی دارند و به همین خاطر لیستی از اقلام مورد نیاز به زودی تهیه و تا چند روز آینده به مرکز استان کرمان ارسال می شود تا افراد نیازمند برای برطرف شدن مشکل بینایی خود از عینک های مورد نیاز استفاده کنند.

البته مسئولان قرارگاه جهادی، لیست اقلام مورد نیاز را آماده کردند و قرار است به زودی با کمک خیرین، دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان استان این لیست تهیه شود تا هرچه سریعتر بیماران تحت درمان قرار گیرند.

البته گروه منتظران ظهور با تجهیزات نسبتا کاملی به کرمان سفر کردند و به تمام افراد سرم های تقویتی تزریق شد.

عدم امکانات پزشکی در روستاها

بررسی ها نشان داد که حدود 100 نفر از ساکنان روستاهای اطراف جازموریان برای درمان های بیشتر باید به بیمارستان منتقل شوند و در همین راستا با هماهنگی های صورت گرفته تعدادی از این نفرات به بیمارستان منتقل شدند. براساس گفته اعضای گروه تعداد زیادی از مراجعه کنندگان از نوع بیماری خود بی اطلاع بودند و یا بعضا اصلا نمی دانستند که بیمار هستند.

عمده مشکلات مردم روستاهای جازموریان نبود امکانات کافی پزشکی بود و ساکنین دسترسی راحتی به اماکن بهداشت و درمان ندارند و به همین دلیل بسیاری از مردم آگاهی از بیماری های خود ندارند. درحال حاضر، یک پزشک به این منطقه اعزام شده و امکانات موجود کافی نیست.

اعزام گروه جدید 150 نفره دندانپزشکی به جازموریان یا سیستان و بلوچستان

گروه جهادی منتظران ظهور برنامه دارد تا با تشکیل گروهی 150 نفره با تخصص در رشته های دندانپزشکی و پرستاری در سفر بعدی راهی استان کرمان و منطقه جازموریان شوند تا بیماران را تحت درمان قرار دهند. این درحالی است که گروه جدید هم با همت دانشگاه آزاد اسلامی به استان کرمان اعزام خواهد شد.

این گروه درنظر دارد تا با حضور در مناطق محروم به مردم امدادرسانی کند و پس از حضور و پیگیری مراحل درمان افراد مورد نظر اردوی جدیدی را برگزار خواهند کرد. اگر شرایط حضور اسکان 150 نفر به جازموریان مهیا شود این گروه راهی کرمان می شود در غیر اینصورت نفرات اعزامی احتمال دارد به مناطق محروم سیستان و بلوچستان بروند.

شناسایی بیماری سرطان و پیوند کبد

گروه جهادی منتظران ظهور با تقسیم به دو بخش خواهران و برادران بیشترین خدمت رسانی را به مردم در مناطق محروم جازموریان انجام دادند و بانوان متخصص توانستند با معاینه بیماران خود مریضی هایی از قبیل سرطان، پیوند کبد و غیره را شناسایی کنند. این درحالی است که این گروه 20 نفره براساس تخصص هایی که داشتند جراحی های سرپایی هم انجام دادند.

طبق اخبار رسیده قرار براین است تا پس از تهیه و شناسایی کامل پرونده بیماران، اطلاعات بدست آمده به دست اعضای هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی برسد تا تصمیم نهایی در مورد انتقال بیماران به شهر ها مشخص شود. بسیاری از خانواده ها پس از درمان و معاینه استقبال خوبی از گروه جهادی کردند و به خاطر حضورشان از آنها قدردانی کردند.

آذرمی: بسیاری از مردم نمی دانستند دچار بیماری هستند

مسئول برادران گروه جهادی منتظران ظهور یاسین آذرمی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: امکانات بهداشت و درمان در مناطق محروم جازموریان مناسب نبود و به همین خاطر مجبور بودیم تعدادی از بیماران را با هزینه شخصی به بیمارستان منتقل کنیم. حتی در بعضی از مناطق برای جابه جایی بیمار آمبولانس هم وجود نداشت.

وی افزود: متاسفانه این عدم رسیدگی باعث شده بود تا روند درمانی با تاخیر انجام شود و بسیاری از مردم نمی داستند که چه مشکلی دارند. به عنوان مثال یک دختر بچه که چند سال گذشته مچ پایش آسیب دیده بود نمی توانست دیگر راه برود و به همین خاطر برای انجام جراحی به کرمان منتقل شد. خانمی دیگر هم باردار بود و از روستاهای اطراف و به سختی به جازموریان رسیده بود 5 نوع بیماری داشت و او هم فورا به بیمارستان منتقل شد.

آذرمی ادامه داد: محل استقرار گروه جهادی در روستای چاه ابراهیم بود و مراجعه کنندگان برای معاینه رایگان در این منطقه حاضر شدند. نزدیک به 1500 نفر در این اردو به صورت رایگان معاینه شدند. اقلامی لیست شد و به زودی برای ارسال به جازموریان تهیه خواهد شد.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور اظهار کرد: بسیاری از خانواری که معاینه شدند از بیماری شان بی اطلاع بودند و شاید به مرور زمان سلامت آنها به خطر می افتاد و علت اصلی این موضوع نبود امکانات کافی در اختیار مردم بود.

جمشیدیان: 4 هزار نفر در اعزام جدید تحت درمان قرار می گیرند

جمشیدیان مسئول خواهران گروه جهادی منتظران ظهور در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: گروه های اعزامی به مناطق محروم دارای تخصص بوده و به هیچ وجه در اردو از دانشجویان استفاده نمی کنیم. البته دانشجویانی برای کمک های جانبی در اردو ها حاضر هستند اما برای معاینه و درمان از فارغ التحصیلان، اساتید و اعضای هیات علمی استفاده می کنیم.

وی افزود: گروه اعزامی به جازموریان متشکل از 10 متخصص آقا و 10 متخصص خواهر بود و در این منطقه 1500 نفر تحت درمان و معاینه قرارگرفتند. پرونده تمام این نفرات تا پایان هفته براساس سوابق بیماری که دارند تکمیل خواهد شد. برخی از بیماران باید به بیمارستان منتقل شوند و پس از ارائه گزارش به هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در باره انتقال افراد مورد نظر تصمیم گیری خواهد شد.

جمشیدیان ادامه داد: قرار است اردو جهادی در تیرماه مناطق محروم برگزار کنیم و اگر شرایط مهیا شود این تیم به جازموریان اعزام خواهد شد. چون گروه 150 نفری است و در صورت اعزام باید 4000 نفر تحت درمان قرارگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007735

وب گردی

وب گردی