اقدام راننده اسنپ شجاعانه و قابل الگوسازی است

دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت: اقدام شجاعانه راننده اسنپ در دفاع از اسلام و حجاب قابلیت الگوبرداری و الگوسازی برای سایر فعالان فرهنگی و دلسوزان انقلاب را دارد.

پویا سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به حواشی پیش آمده برای سعید عابد راننده شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ، گفت: طی روزهای گذشته خبر درگیری یک مسافر خانم و راننده در شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌های بسیاری را فراهم کرد و خوراک خبری مناسبی را برای بزرگنمایی قوانین ضد حجاب ایجاد کرد.

دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف اضافه کرد: از وقوع ماجرا موضوع را به صورت خاص رصد کردیم تا به اصل داستان پی برده و زمانی که محرز شد که در حق راننده اجحاف صورت گرفته، تصمیم بر روشنگری گرفته شد.

وی با تاکید براینکه انتشار حریم شخصی افراد مغایر با قوانین کشور است، گفت: خانم شهروند مدنظر با انتشار مشخصات راننده در شبکه‌های اجتماعی در واقع قانون را نقض و به حریم خصوصی آقای عابد توهین کردند.

سلیمانی ابراز کرد: انتشار مشخصات راننده و رعایت نکردن حجاب تخلفات این شهروند خانم است.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: اقدام این خانم و در ادامه حمایت برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی و تحریم اسنپ در واقع افتخار به یک نوع نقض قانون و قانون‌شکنی بود. اگر مباحث دینی و شرع را جدا کنیم بازهم ایشان قوانین جمهوری اسلامی را نقض کردند.

سلیمانی مسائل اجتماعی را برای بسیج دانشجویی با اهمیت خواند و گفت: مسائل دینی ریشه در عمق فرهنگ و اندیشه ما دارد، برای همین تصمیم بر این شد که در یک حرکت نمادین اقدام عابد را از لحاظ معنوی مورد تقدیر قرار دهیم و به همین منظور تابلویی از شهید خلیلی به عنوان نماد شهدای امر به معروف و نهی از منکر به ایشان تقدیم شد.

دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با بیان اینکه حجاب هدیه حضرت زهرا(س) به ماست، خاطرنشان کرد: نکته‌ای که نباید در این جریان مغفول واقع شود اینکه افراد جامعه که دغدغه‌مند هستند نباید نسبت به مسائلی که آرمان‌های دینی ملت را نشانه گرفته است بی‌تفاوت باشند.

وی بیان کرد: چهل سال پیش مردم انقلاب کردند و خواستند که قوانین اسلام در انقلاب جاری باشد؛ پس فردی نمی‌توانند برخلاف این قوانین پوشش داشته باشد و رویه‌سازی این جریان به صلاح جامعه نیست.

سلیمانی در پاسخ به سوال «پیاده کردن مسافر قبل از رسیدن به مقصد خلاف قانون است یا خیر؟» گفت: داستان به این گونه است که راننده از مسافر تقاضا می‌کند براساس قانون کشور و اسنپ حجاب خود را رعایت کند و ایشان امتناع کرده و مسافر از ماشین پیاده می‌شود.

دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف تصریح کرد: اقدام شجاعانه عابد در دفاع از اسلام و حجاب قابلیت الگوبرداری و الگوسازی برای سایر فعالان فرهنگی و دلسوزان انقلاب دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007736

وب گردی

وب گردی