افزایش ۱۵ میلیون تنی ظرفیت پتروشیمی کشور

مدیرعامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در نتیجه اجرای طرح‌های پتروشیمی در این منطقه ۱۵ تا ۱۸ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه می شود، گفت: در نظر داریم تا سایر صنایع از جمله صنعت آلومینیوم و پتروپالایشگاه‌ها را در این منطقه طراحی و راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، خداداد غریب پور صبح امروز در نشست خبری امضای تفاهم نامه طرح ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح های پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی منطقه پارسیان با اشاره به اینکه در نتیجه اجرای طرح های پتروشیمی در این منطقه ۱۵ تا ۱۸ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه می شود، گفت: در نظر داریم تا سایر صنایع از جمله صنعت آلومینیوم و پتروپالایشگاه ها را در این منطقه طراحی و راه اندازی کنیم.

وی افزود: به منظور تامین زیرساخت‌های آب و برق مورد نیاز این منطقه، اقدامات عملیاتی نیز طراحی و در حال اجراست که تاکنون هزار میلیارد تومان هزینه در‌بر داشته است.

مدیرعامل ایمیدرو ابراز داشت: توسعه اشتغال و تولید نیازمند سرمایه‌گذاری است و در همین راستا تلاش کردیم تا با استفاده از روش BOO (مشارکت بخش خصوصی)، جذب و تزریق سرمایه داشته باشیم.

در ادامه این نشست، فریدون همتی استاندار هرمزگان با اشاره به شرایط تحریمی کشور گفت: در هرمزگان ظرفیت های توسعه صنایع افزایش یافته است و برای آن برنامه ریزی شده است. یکی از نکات مثبت منطقه هرمزگان (منطقه پارسیان) وجود خط لوله گازی ۲۰ میلیون متر مکعبی است که می تواند محل مناسبی برای تامین خوراک گازی باشد و ظرفیت آن قابل ارتقاست.

گفتنی است دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان امروز با هدف ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی این منطقه میان بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و خداداد غریب‌پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) امضا شد.

این یادداشت تفاهم ضمن تسهیل استقرار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، سبب شتاب بخشیدن به عملیات اجرایی پنج طرح پتروشیمی این منطقه می‌شود که هر یک از این طرح‌های پتروشیمی قابلیت اشتغال ۵ تا ۷ هزار نفر را خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007740

وب گردی

وب گردی