دانشگاه آزاد واحد قشم، بالاترین میزان قبولی در مرحله تخصص پزشکی را دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: امروز تعداد فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی دانشگاه آزاد در واحد قشم به حدی رسیده است که بالاترین درصد پذیرش در تخصص‌های پزشکی را در این واحد دانشگاهی داریم.

سراج الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای دانشگاه آزاد طی 37 سال گذشته گفت: دانشگاه آزاد از زمان تاسیس تا امروز، نقش غیرقابل انکاری در توسعه امور علمی و پژوهشی کشور داشته است و در شرایطی که بسیاری از افراد در صف کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه بودند این دانشگاه به عنوان بازوی پرتوان آموزش عالی مشغول به کار شد و با ایجاد واحدهای مختلف دانشگاهی در محروم‌ترین نقاط ایران منجر به توسعه امور آموزشی، پژوهشی و افزایش سطح تحصیلات عالیه در کشور شد.

وی افزود: دانشگاه آزاد با حضور در دورترین نقاط ایران، امکان تحصیل برای دخترانی را فراهم کرد که بعد از پایان دوره دبیرستان امکان کسب تحصیلات عالیه را نداشتند. در حقیقت این حضور گسترده در سراسر ایران منجر به عدالت آموزشی در نقاط محروم ایران شده است و امروز شاهد حضور افراد بسیاری با تحصیلات بالای دانشگاهی در دور افتاده‌ترین نقاط ایران هستیم که این امر دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در ادامه درباره مهم‌ترین دستاوردهای واحد قشم یادآور شد: یکی از دستاوردهای مهم این واحد دانشگاهی بالاترین میزان قبولی در مرحله تخصص است و در این منطقه محروم کشور که در گذشته پزشکانی از دیگر کشورها داشتیم، امروز تعداد فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی دانشگاه آزاد در این محدوده به حدی رسیده که بالاترین درصد پذیرش در تخصص‌های پزشکی را در این واحد دانشگاهی داریم.

محبی خاطرنشان کرد: در مرکز جزیره هرمز که دانشگاه آزاد حضور دارد 6 هزار نفر جمعیت دارد که 2 هزار و صد نفر دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. در چنین شرایطی حضور استادان رشته‌‌های مختلف علاوه بر افزایش سطح تحصیلات عالیه در این نقطه محروم منجر به توسعه امور فرهنگی و رونق این منطقه هم شده است. در واقع جزیره هرمز و دیگر مراکز و واحدهای دورافتاده دانشگاه آزاد نمونه‌ای از حضور گسترده این دانشگاه در مناطق محروم به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007742

وب گردی

وب گردی