آخرین جزئیات طرح جایگزینی کنکور

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تشریح آخرین جزئیات طرح جایگزینی کنکور پرداخت.

میرحمایت میرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات طرح جایگزینی کنکور اظهار کرد: این یک طرح نیست و تنها به عنوان ایده‌ای پیشنهادی محسوب می‌شود و بحث‌های کارشناسی پیرامون آن مطرح شده است. ایده تا زمانی که به طرح تبدیل شود راهی طولانی در پیش دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید کارشناسی‌های لازم پیرامون این ایده صورت گیرد و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود، در چنین شرایطی می‌توان زمان اجرای آن را در نظر گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حذف کنکور گفت: مسئله حذف کنکور یک قانون است و اجرا می‌شود و هیچ ارتباطی با بحث طرح جایگزینی کنکور ندارد. قانون حذف کنکور در حال حاضر اجرا می‌شود و براساس آن 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی و 15 درصد باقی مانده از طریق کنکور سراسری جذب خواهند شد. ما به این مبحث حذف کنکور نمی‌گوییم، قانون جذب دانشجو در کنکور است که براساس سوابق تحصیلی آنان صورت می‌گیرد؛ اما ایده‌ای در زمینه جایگزینی‌ کنکور مطرح شده است که باید روی آن مطالعه شود.

وی بیان کرد: این ایده در صورتی که به طرح تبدیل و در صحن علنی مطرح شود و دولت یا مجلس آن را در قالب یک لایحه مطرح کند، می‌توان درباره اجرا شدن آن صحبت کرد، در حال حاضر این ایده در مرحله بحث‌های کارشناسان قرار دارد و باید منتظر ماند تا مشخص شود این ایده به صحن علنی مجلس منتقل شود.

میرزاده با اشاره به جایگاه عدالت آموزشی و سوابق تحصیلی در طرح جایگزینی کنکور تاکید کرد: مبحث سوابق تحصیلی در طرح جایگزینی کنکور پیش‌بینی شده است. روی سایر مباحث نیز بحث‌های کارشناسانه مطرح شده است. در حال حاضر باید مراقب صحبت‌های خود باشیم؛ زیرا ایده جایگزینی کنکور را به سادگی نمی‌توان رسانه‌ای کرد، ممکن است سالیان سال طول بکشد که این ایده تبدیل به قانون شود و به اجرا دربیاید پس باید به مسئولان مربوطه،‌ کارشناسان و صاحب‌نظران اجازه داد تا در این زمینه نقطه‌نظرات خود را مطرح کنند و تصمیم‌گیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007755

وب گردی

وب گردی