پرچم سما تهران بر فراز قله دماوند به اهتزاز درآمد

کارمند آموزشکده سما کن تهران توانست تابستان امسال به همراه تیم کوهنوردی نیکان قله دماوند را فتح کند و پرچم سما را بر بالای این قله به اهتزار درآورد.

به گزارش ایسکانیوز لیلا لک کارمند سما کن در خصوص صعود خود به قله دماوند گفت: «با توجه به علاقه‌ای که به ورزش کوهنوردی دارم و آروزی دیرینه‌ام صعود به قله دماوند بود، تصمیم گرفتم همراه با تیم کوهنوردی نیکان به این قله صعود کنم.»

لیلا لک با به اهتزاز درآوردن پرچم سما در بالای قله دماوند نشان داد که واحدهای آموزشی سما تهران به امر تربیت بدنی اهمیت و در ترویج فرهنگ آن بین دانشجویان و دانش آموزان تلاش فراوان می‌کنند.

وی در مورد این صعود گروهی ادامه داد: «به خاطر اینکه دماوند یک کوه بلند و دارای ارتفاع 5671 متر و مسیر طولانی است و صعود انفرادی آن داری ریسک زیادی است معمولاً به‌صورت گروهی صعود انجام می‌شود و من هم همراه با تیم کوهنوردی نیکان متشکل از 18 کوهنورد همراه با یک پزشک به این قله صعود کردیم.»

گفتنی است، قله دماوند در ۷۵ کیلومتری شمال شرق تهران است و بلندترین قله رشته‌کوه‌های البرز است که به‌عنوان بلندترین کوه ایران و بلندترین آتش‌فشان خاورمیانه شناخته می‌شود. ارتفاع آن از سطح دریای مازندران ۵۶۳۶ متر و از سطح دریاهای آزاد ۵۶۷۱ متر است.

دماوند ثروتی ملی است که باید بیش از آن موردتوجه باشد، قله دماوند بلندترین مسیر کوهنوردی را دارد و در دنیا رتبه‌ دوازدهم از لحاظ ارتفاع را دارا است و کهن‌ترین کوه صعود شده ایران است.

کوه دماوند سی‌ام تیر سال ۱۳۸۷ به‌عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. قله دماوند از سال ۱۳۸۱ به‌عنوان «اثر طبیعی ملی» در شمار مناطق چهارگانه ارزشمند از نظر حفاظت محیط‌ زیست قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007761

وب گردی

وب گردی