استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه اصفهان برای توسعه پایدار و همکاری‌های منطقه‌ای

رئیس دانشگاه اصفهان در دیدار با مسئولان ارشد آژانس سازمان ملل به بیان زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری این دانشگاه درراستای کنفرانس اقتصادی توسعه پایدار و همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه اصفهان، میا میکیچ مدیر کمیسیون اجتماعی و اقتصادی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل (ESCAP) و شبکه آموزش و پژوهش در زمینه تجارت آسیا – اقیانوسیه (ARTNeT) به همراه هونگجو هام، مسئول کمیساریای سازمان ملل ضمن بازدید از دانشگاه اصفهان با دکتر هوشنگ طالبی رئیس این دانشگاه دیدار و بر تحکیم روابط فی‌مابین تاکید کردند.

در این دیدار طالبی رئیس دانشگاه اصفهان با مسئولان ارشد آژانس سازمان ملل به بیان زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری این دانشگاه بر کنفرانس اقتصادی توسعه پایدار و همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

همچنین وی ضمن معرفی دانشگاه اصفهان به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور، به دایر بودن قطب علمی اقتصاد بین‌الملل این دانشگاه اشاره و از تحکیم روابط دانشگاه با سازمان ملل استقبال و بر توسعه این روابط تأکید کرد.

در ادامه میکیچ مدیر کمیسیون اجتماعی و اقتصادی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این کمیسیون ارائه و بیان داشت: کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه به‌عنوان مرکز همکاری‌های منطقه‌ای سازمان ملل متحد در ترویج همکاری بین کشورها برای دستیابی به توسعه فراگیر و پایدار، فعالیت دارد واسکاپ با در برگرفتن ۵۳ کشور عضو و ۹ عضو وابسته، بزرگ‌ترین پلتفرم بین‌المللی بین دولتی است و به‌عنوان بزرگ‌ترین اتاق فکر منطقه‌ای تلاش دارد تا با فراهم آوردن تحلیل‌های کاربردی برای کشورها آن‌ها را در مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیست منطقه یاری کند.

وی ادامه داد: تمرکز استراتژیک این کمیسیون بر تحقق برنامه‌های توسعه پایدار است که با حمایت از همکاری و همگرایی منطقه‌ای برای واکنش به آسیب‌پذیری‌های مشترک، همکاری‌های مالی و همگرایی بازارها است. همچنین این کمیسیون برای دولت‌ها خدمات مشاوره‌ای به‌منظور سیاست‌گذاری، ظرفیت‌سازی و کمک فنی در جهت دستیابی به توسعه پایدار و جامع کشورها فراهم می‌آورد.

سپس هونگجو هام، مسئول کمیساریای سازمان ملل با اشاره به سیل اخیر در کشور اشاره کرد: این‌گونه رویدادها مخاطره‌ای برای دستیابی به توسعه پایدار است.

وی به نقش ایران در منطقه خاورمیانه و طبیعت زیبای شهرهای مختلف در ایران اشاره کرد و مهم‌ترین مسئله را منابع طبیعی و محافظت از آن معرفی کرد.

هام با اشاره به نقش دانشگاه اصفهان به‌عنوان مرجع علمی شبکه آموزش و پژوهش درزمینهٔ تجارت آسیا – اقیانوسیه و ESCAP به نقش محوری این دانشگاه در پژوهش‌های علمی با همکاری این مرکز درزمینه توسعه پایدار تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007790

وب گردی

وب گردی