۷۰ درصد زائران حج تمتع واکسن مننژیت تزریق کردند

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: ۷۰ درصد زائران حج تمتع ۹۸ در مراکز واکسیناسیون این جمعیت در سراسر کشور واکسن مننژیت را تزریق کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمود رضا فقیهی گفت: این زائران با دریافت واکسن مننژیت در مقابل این بیماری که یک عارضه باکتریایی حاد با علائم تب، سردرد، تهوع و استفراغ، انقباض عضلات گردن و بثورات جلدی است، واکسینه شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان زائران حج تمتع سال ۹۸ به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، ادامه داد: تزریق واکسن مننژیت حداقل ۱۰ روز قبل از مسافرت زائران ایرانی به کشور عربستان سعودی به ویژه در هنگام سفر حج تمتع ضروری است.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر توضیح داد: اثر واکسن مننژیت دو سال در بدن ماندگاری دارد و زائرینی که در کمتر از دو سال این واکسن را تزریق کرده باشند، نیازی به تزریق مجدد آن ندارند.
فقیهی افزود: زائران خانه خدا باید کارت بهداشتی تزریق واکسن مننژیت را از مراکز تزریق این واکسن دریافت کرده و با خود به عربستان ببرند چون ممکن است مأموران وزارت بهداشت عربستان این کارت را در فرودگاه جده یا مدینه از آنان مطالبه کنند.
وی با بیان اینکه تزریق واکسن مننژیت برای تمامی زائران حج تمتع اجباری است، اظهار داشت: عملیات تزریق این واکسن از یک ماه پیش شروع شده و تا زمانی که همه زائران این واکسن را تزریق کنند، ادامه خواهد داشت و این واکسن فقط در مراکز تزریق مننژیت جمعیت هلال احمر در سراسر کشور قابل تزریق است.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان زائران حج تمتع سال ۹۸ به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و تزریق واکسن مننژیت حداقل ۱۰ روز قبل از مسافرت زائران ایرانی به کشور عربستان سعودی به ویژه در هنگام سفر حج تمتع ضروری است

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این سوال که آیا زائران سرزمین وحی می‌توانند در کنار تزریق واکسن مننژیت - سایر واکسن‌ها را هم تزریق کنند، اضافه کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا، پنوموواکس و دیگر واکسن‌ها با توجه به شرایط زائران و با نظر پزشک کاروان‌ها برای آنها صورت خواهد گرفت.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، مأموریت اصلی خود را ارزیابی استطاعت زائرین قبل از سفر و حمایت از سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می‌کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از امکانات درمانی و متخصصان مجرب ایرانی استفاده کنند و، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1007802

وب گردی

وب گردی