طرح های دانش بنیان سبب بازدهی اقتصادی و اجتماعی می شود

نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با اصحاب رسانه شهرستان در این دانشگاه برگزار شد. یکرنگی در این نشست اولویت کار این واحد دانشگاهی را نگاه به آینده همراه با پیشرفت دانست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رامسر، علیرضا یکرنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: «توان بود هر که دانا بود زدانش دل پیر برنا بود »ما در دانشگاه نیاز به علمی داریم که بتواند دل پیر را به نشاط و شادابی و جوان را به تجربه پیری برساند. علم آموزی کاری متحرک است و دانشگاه و استاد نباید صرفاً به دنبال تدریس یک کتاب خاص به دانشجویان باشند و باید با توجه به نیازها، فرزندان را برای آینده تربیت کرده بطوریکه آن علم در آینده کاربردی باشد.

یکرنگی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری بسیار مهم و حساس است گفت: صداقت، صراحت، شجاعت و امانتداری از ویژگی‌های بارز این شغل به شمار می رود. خبرنگاران باید در شرایط مختلف، با تولید اخبار درست، همکاری و حضور در کنار دانشگاه برای دریافت بهتر مسائل به دانشگاه و مردم آن جامعه کمک نمایند.

وی با اشاره به اینکه، دانشگاه باید در جهت حل مشکلات اجتماعی تلاش کند تصریح کرد: اساس پیشرفت هر جامعه امید و تقویت روحیه خودباوری در جوانان آن جامعه است و ما باید به دنبال علوم نافع و کسب مهارتی باشیم که بتواند دردی از جامعه را درمان کند و مسئولین شهرستان هم باید با اعتماد به دانشگاه ها از ظرفیت آنها برای حل مشکلات جامعه استفاده نمایند.

یکرنگی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر به لحاظ داشتن اعضای هیأت علمی مجرب، تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی، برگزاری همایش ها و مسابقات کشوری و انتشار مقالات در مجلات معتبر داخلی و خارجی توسط استادان و دانشجویان توانست در آخرین رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهرستان رامسر رتبه نخست را کسب نماید.
وی تصریح کرد: تلاش می کنیم در آینده نزدیک با فعال تر نمودن واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه و اجرایی کردن طرح های اقتصادی دانش بنیان بتوانیم زمینه های کسب درآمدهای غیرشهریه ای را فراهم نماییم.

یکرنگی گفت: شهریه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به دارا بودن کادر هیئت علمی، تجهیزات، کارگاه ها و آزمایشگاه های پیشرفته و بروز در مقایسه با سایر موسسات و مراکز آموزش عالی کمتر بوده و این دانشگاه تسهیلات ویژه ای را برای ادامه تحصیل فرزندان و کمک به خانواده ها در پرداخت شهریه قرار داده که دانشجویان می توانند در حین تحصیل از آن بهره ببرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر تصریح کرد: هنرستان فنی و حرفه ای پسرانه سما با چهار رشته تاسیسات مکانیکی، پویا نمایی، مکانیک خودرو و فتوگرافیک راه اندازی شده و در مهر ماه سال 1398 آماده جذب دانش آموز است و دانش آموزان می توانند از تمام امکانات و تجهیزات دانشگاه در دوران تحصیل خود استفاده نمایند. در سال آینده به حول قوه الهی هنرستان دخترانه سما هم راه اندازی خواهد شد و مکاتبات اداری و اقدامات اولیه برای کسب مجوز سما دخترانه صورت گرفته است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1007810

وب گردی

وب گردی