صنعت کشاورزی در دانشگاه آزاد استان کرمانشاه، قابلیت برند شدن دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه‌ای موجود در سطح استان، توانایی تبدیل به برند شدن در بخش کشاورزی دانشگاه آزاد کرمانشاه وجود دارد. تقویت این صنعت، اثر‌گذاری موثری در توسعه و رونق کشاورزی ملی خواهد داشت.

جهان‌‌شیر امینی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای دانشگاه آزاد طی 37 سال گذشته گفت: دانشگاه آزاد در شرایطی ایجاد شد که ظرفیت محدود در دانشگاه‌های دولتی امکان ورود به دانشگاه را برای بسیاری از جوانان تبدیل به آرزو کرده بود و در بسیاری از رشته‌ها به دلیل محدودیت وجود متخصص، شاهد حضور بسیاری از پزشکان و مهندسان خارجی در کشور بودیم.

وی افزود: امروز، گستردگی دانشگاه آزاد در سراسر کشور به گونه‌‌ای است که منجر به افزایش سطح تحصیلات عالیه در کشور شده تا جایی که حضور تعداد زیادی از فارغ‌‌التحصیلان دانشگاهی در کشور منجر به بی‌نیازی در تامین نیروی متخصص برای مشاغل گوناگون شده است. در حقیقت، این استقلال و خودکفایی در تربیت نیروی متخصص بومی در کشور دستاورد بزرگی برای آموزش عالی کشور محسوب می‌شود که بیشترین سهم این موفقیت مربوط به فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد است.

امینی در ادامه درباره مهم‌ترین برنامه‌‌های خود برای توسعه امور علمی و پژوهشی با توجه به انتخاب وی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: مهم‌ترین برنامه‌های ما، ایجاد انسجام در بخش‌‌های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه، برقراری ارتباط مناسب میان واحدهای دانشگاهی با صنایع مرتبط استان و در نهایت اثر بخشی دانشگاه آزاد در استان کرمانشاه است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به قابلیتی که در خصوص تولید محصولات کشاورزی در سطح استان وجود دارد درصددیم تا با کشت گیاهان دارویی پرکاربرد و محصولات اساسی مورد نیاز در زمینه تقویت صنعت کشاورزی در استان گام برداریم. در حقیقت به دلیل وجود ظرفیت بالقوه‌ در سطح استان؛ توانایی تبدیل به برند شدن در بخش کشاورزی دانشگاه آزاد کرمانشاه وجود دارد. یکی از مهم‌ترین برنامه‌‌های ما تقویت این صنعت در سطح استان است که اثر‌گذاری موثری در توسعه و رونق کشاورزی ملی خواهد داشت.

وی یادآور شد: در حال حاضر، یک مزرعه 100 هکتاری در دانشگاه آزاد کرمانشاه داریم که متعلق دانشگاه است و در زمینه کاشت حبوبات و غلات فعال شده است. دانشجویان رشته کشاورزی خصوصا در مقطع تحصیلات تکمیلی دکتری از این مزرعه برای انجام کارهای تحقیقاتی استفاده می‌کنند.

امینی متذکر شد: توسعه رشته‌های فنی و مهندسی و توجه به علوم پایه و ساماندهی کلیه این موارد در کنار توجه به امور علمی و پژوهشی در سطح استان از جمله قطعات تکمیلی پازلی هستند که برای اثر‌گذاری دانشگاه آزاد در سطح استان کرمانشاه باید مود توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007815

وب گردی

وب گردی