تبدیل گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد به واحدهای استراتژیک خودگردان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بر تبدیل گروه‌های آموزشی دانشگاه به واحدهای استراتژیک خودگردان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی رئیس واحد اردبیل در ویژه‌برنامه بازدید مدیران گروه‌های آموزشی از طرح‌های تحولی دانشگاه گفت: هدف‌گذاری و استراتژی کلان دانشگاه این است که هر گروه علمی و آموزشی به یک واحد استراتژیک خودگردان تبدیل شود.

وی افزود: این موضوع هم نقطه‌ی قوت برای دانشگاه محسوب می‌شود و هم می‌تواند با هم‌فکری و هم‌افزایی در جهت ارایه‌ی خدمات به جامعه و حل مسائل مؤثر واقع شود.

این مقام مسئول گفت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی در دانشگاه وجود دارد که می‌تواند فرآیند رشد را ادامه دهد و بر‌خلاف تصور باطل مبنی بر توقف این فرآیند رشد، باید شرایطی را فراهم کنیم که این مسیر ادامه داشته‌باشد و کلید رمز این امر در مسأله‌گرایی است.

رسولی ادامه داد: مسائل و مشکلات جامعه برای دانشگاه یک فرصت است که در برای حل تمامی مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... همت گماشته و راه‌حل ارایه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: برای تمام معاونت‌ها دو مأموریت اجرای طرح‌های تحولی و بهبود مستمر را تکلیف کرده‌ایم که نتیجه‌ی اجرای این دو مأموریت، اهداف دانشگاه را در کاهش اتکا به شهریه برآورده می‌کند.

رسولی گفت: استراتژی اجرای برنامه‌های تحولی و بهبود مستمر اگرچه در معاونت‌ها انجام می‌شود ولی طرح‌های نو و ابتکاری هستند که کل دانشگاه را تحت‌تأثیر قرار داده و موجب تعالی آن می‌شود.

وی اضافه کرد: باید فرآیندها را در جهت روان‌کردن امور دانشجویان، تعالی بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها تسهیل کرده و علاوه بر اینکه باید در حوزه‌ی آموزش به خصوص جذب دانشجو و افزایش رشته‌ها با قدرت جلو برویم، ضرورت دارد نقش‌های دیگر دانشگاه همانند فناوری، پژوهش و نوآوری را فعال‌تر کنیم.

رسولی از جمله طرح‌های تحولی اجرا شده در دانشگاه را راه‌اندازی مرکز سنجش سلامت و استعدادیابی ورزشی عنوان کرد و گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری 3 میلیارد ریال و با امکانات موجود به ارزش 30 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که هم اعتباری برای دانشگاه محسوب می‌شود و هم خدمات ورزشی و پزشکی به جامعه‌ی ورزشی استان ارایه می‌کند که نقش مهم ارزش‌آفرینی دارد.

وی از دیگر طرح‌های تحولی، راه‌اندازی مرکز جامع تخصصی مشاوره معرفی کرد و گفت: این طرح با مدیریت گروه روانشناسی و همکاری دیگر گروه‌ها راه‌اندازی شده و اولین مرکز جامع در استان محسوب می‌شود که اساتید برجسته در رشته‌های مختلف به ارایه مشاوره و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و عمومی برای دانشجویان و افراد خارج از دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی اقدام می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه 11 محصول دانش‌بنیان به مرحله‌ی تولید و تجاری‌سازی رسیده گفت: چراغ‌های روشناییled با بالاترین بهره‌ی نوری مستقر در مرکز رشد و فناوری واحد به بازار عرضه شده و قراردادهای خوبی با برخی دستگاه‌های اجرایی منعقد و عملیاتی شده است.

رسولی تولید داروهای گیاهی را از دیگر محصولات تجاری‌سازی شده عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر 10 محصول از این داروها در سرای نوآوری دانشگاه تولید و به بازار ارایه می‌شود و در حال توسعه و تولید داروهای جدید از این شرکت دانش‌بنیان هستیم.

وی ادامه داد: آسفالت رنگی تولید شده در شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با انعقاد قراردادی در جاده‌ها و تونل‌های کشور استفاده می‌شود که از ویژگی‌های فنی و تخصصی منحصر‌به‌فرد در این حوزه برخوردار است.

رسولی به اجرای طرح آگرواکوتوریسم در مزرعه حسن‌باروق دانشگاه اشاره کرد و گفت: این مزرعه‌ی تحقیقاتی چندین سال بود که فقط هزینه برای دانشگاه در‌بر‌داشت که با اعلان فراخوان در حال حاضر بیش از 20 نوع طرح گردشگری و دانش‌بنیان که از ارزش‌آفرینی بالایی برخوردار است، اجرا می‌شود و هم‌اکنون بیش از 100 نفر به‌طور مستقیم و غیر‌مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌ است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی تالار، مرکز آموزش‌های تخصصی زبان و درمانگاه سلامت را از دیگر طرح‌های تحولی در این واحد دانشگاهی عنوان کرد که به صورت مشارکتی اجرا می‌شود.

کد خبر: 1007822

وب گردی

وب گردی