فرهنگ شهادت و خودباوری نسل جوان نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمنان، فرهنگ ایثار، شهادت و روحیه ایمان و خودباوری نسل جوان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اصفهان، احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست تخصصی «جلوه های معلمی استاد» گفت: اگر امروز سایه امنیت بر سر ایران است و اگر بر قلل رفیع علمی دنیا قرار داریم، به یمن جانفشانی شهدای انقلاب، دفاع مقدس، هسته ای، مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت است.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، با اشاره به لزوم آشنایی نسل جوان با الگو، اعتقاد و افکار شهدا خاطرنشان کرد: آشنایی نسل جدید با سیره شهدا، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت باعث می‌شود که انقلاب اسلامی نسل به نسل بیمه شود، از این رو بر همه ما واجب است که بتوانیم به فراخور زمان و با استفاده مناسب از ابزار فرهنگی، نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت مأنوس کنیم.

آذین تصریح کرد: ورود ایران به گام دوم انقلاب ثمره فرهنگ شهادت طلبی جوانان و رشادت غیور مردان این سرزمین و صبر و استقامت خانواده شهداست و نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمنان، فرهنگ ایثار، شهادت و همچنین روحیه ایمان و خودباوری نسل جوان است. بر همین اساس طی چهار دهه متوالی توانسته ایم بر توطئه‌ها، کینه توزی‌ها و دشمنی ها فائق آمده و پیروز شویم.

آذین در پایان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از جلوه های معلمی استاد و متفکر بزرگ شهید علامه مطهری(ره) باید سرمشق استادان دانشگاه باشد.

هدف دشمن، ایجاد یأس و نومیدی در میان جوانان است

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه موقت اصفهان نیز در این نشست گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک بیانیه کامل و عملیاتی است که همه مردم ایران را مخاطب قرار داده و بر همه ما واجب است ضمن عمل به این بیانیه، در ترویج محتوای آن کوشا باشیم.

وی افزود: هفت وظیفه و توصیه در این بیانیه ذکر شده که در صدر آن، توجه به علم، پژوهش و فناوری قرار دارد و این وظیفه ما در حوزه و دانشگاه است که حرکت علمی کشور را شتاب دهیم و جایگاه کشور را در دنیا ارتقاء بخشیم.

آیت الله مهدوی با تأکید بر لزوم صیانت از پوشش اسلامی در محیط های دانشگاهی گفت: در باب حجاب، عفاف و پوشش اسلامی، دشمن در حال مقابله است و انفعال ما زمینه را برای تحریف واقعیات فراهم می سازد، از این رو ضرورت دارد تا با بیان ویژگی ها و محسنات عفاف و حجاب، نسل جوان را با برکات و آثار حسنه آن آشنا سازیم، زیرا تمام دستورات دین مطابق با فطرت و خلقت ماست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007837

وب گردی

وب گردی