رنجبران : دانشگاه آزاد ایلخچی مدرسه رباتیک تاسیس می‌‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی گفت: درصددیم یک مدسه مهارتی در زمینه علم رباتیک در واحد ایلخچی تاسیس کنیم تا با توجه هر چه بیشتر، افراد متخصصی را برای حضور در صنایع مختلف در این زمینه تربیت کنیم.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در گفت‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره هم‌جواری دانشگاه با صنعت و اثرات آن برای ایجاد کارآفرینی در کشور گفت: هم‌‌‌‌جواری دانشگاه با صنعت منجر به اشتغال‌زایی و توسعه کارآفرینی شده است که ثمرات بسیاری خواهد داشت. در حقیقت وجود دانشگاهی مرتبط با صنایع موجود در یک شهر، زمینه‌ساز بهره‌مندی از متخصصان بومی در توسعه صنعت هر منطقه خواهد شد که منجر به خودکفایی و استقلال ملی می‌شود.

وی افزود: زمانی که تربیت دانشجو به تناسب ظرفیت موجود در صنعت یک منطقه انجام شود و دانشجویان برمبنای رشته‌‌های تخصصی خود در صنایع مختلف، مشغول به کار شوند این امر منجر به کارآفرینی و اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان دانشگاهی در صنایع منطقه‌‌ای خود خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی درباره اهمیت هم‌‌جواری دانشگاه با صنعت در دانشگاه آزاد یادآور شد: اهمیت دادن به هم‌‌جواری دانشگاه با صنعت در دانشگاه آزاد، انقلابی در آموزش عالی کشور بوده که در دیگر مراکز آموزش عالی توجه چندانی به آن نشده است. نگاه هوشمندانه دکتر طهرانچی در ایجاد هم‌‌جواری دانشگاه با صنعت نشان‌دهنده اهمیت این امر در دانشگاه آزاد بوده که منجر به سرمایه‌گذاری عظیمی در توسعه صنعت کشور، درآمدزایی و اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد می‌شود که دستاوردی بزرگ برای این دانشگاه به شمار می‌رود.

رنجبران در ادامه تاکید کرد: واحد ایلخچی بیشترین ارتباط با صنایع در سطح استان را دارد و با شرکت‌‌های مختلف خودورسازی از جمله سایپا قراردادهایی منعقد کردیم؛ همچنین یک مرکز تحقیقاتی مشترک با شرکت ایران خودروی تبریز داریم. بسیاری از فارغ‌‌التحصیلان واحد ایلخچی در صنایع مختلف این شهر مشغول به کار هستند.

وی درباره حضور صنایع مختلف در واحد ایلخچی خاطرنشان کرد: ایلخچی یک شهر کوچک در 10 کیلومتری تبریز است که در دل شهرک‌‌های صنعتی بزرگ آذربایجان شرقی قرار دارد و از موقعیت خوبی برای برقراری ارتباط با صنایع گوناگون برخوردار است. در واقع این واحد دانشگاهی نمونه بارزی از دانشگاه هم‌‌جوار صنعت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی متذکر شد: در حال حاضر، دانشگاه آزاد ایلخچی به دلیل فعالیت درخشان در عرصه ارتباط با صنایع گوناگون به عنوان دبیرخانه شبکه الکترونیک و فناوری ارتباطات استان آذربایجان شرقی انتخاب شده است.

رنجبران با توجه به توانمندی واحد ایلخچی در زمینه علم رباتیک و همکاری با شرکت‌‌های خودروسازی این منطقه در زمینه ساخت ربات صنعتی در تولید خودرو گفت: درصددیم یک مدسه مهارتی در زمینه علم رباتیک در واحد ایلخچی تاسیس کنیم تا با توجه هر چه بیشتر، افراد متخصصی برای حضور در صنایع مختلف در این زمینه تربیت کنیم؛ همچنین درحال رایزنی برای انعقاد قرارداد با شرکت خوروسازی سایپا در زمینه ساخت ترمز ضد قفل برای اولین بار در کشور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: واردات ترمز ضد قفل منجر به خروج ارز زیادی از کشور می‌شود که تولید این محصول برای اولین بار در کشور توسط دانشگاه آزاد ایلخچی یک دستاورد بزرگ ملی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007849

وب گردی

وب گردی