بازداشت افراد در تجمع اخیر مقابل سازمان سنجش با دستور دادستانی نبوده است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برای دستگیری افراد در تجمع اخیر مقابل سازمان سنجش دستوری از سوی دادستانی صادر نشده است و پلیس به عنوان ضابط در جرائم مشهود وظیفه دارد که اقدامات لازم را انجام دهد و نیاز به دستور دادستانی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، طی چند روز گذشته جمعی از داوطلبان کنکور سراسری مناطق سیل زده در مقابل سازمان سنجش تجمع کردند؛ خواسته اصلی آن ها تعویق آزمون سراسری بود تا بتوانند در این مدت زمان درس بخوانند و خود را برای این آزمون آماده کنند.

در جریان این تجمع، دو تن از نمایندگان دانش آموزان از سوی نیروی انتظامی بازداشت شدند؛ در این‌ میان شایعاتی مطرح شد مبنی بر این که نیروی انتظامی از سوی دادستانی تهران برای بازداشت این افراد مجوز داشته است.

در همین راستا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز مبنی بر مجوز دادستانی برای بازداشت تجمع کنندگان مقابل سازمان سنجش اظهار کرد: برای دستگیری این افراد از سوی دادستانی، دستوری صادر نشده است و پلیس به عنوان ضابط در جرائم مشهود وظیفه دارد که اقدامات لازم را انجام دهد و نیاز به دستور دادستانی نیست.

وی تصریح کرد: اگر جرم مشهودی به لحاظ اخلال در نظم عمومی، نشر اکاذیب، توهین و افترا اتفاق افتاده باشد، پلیس به موجب قانون وظیفه دارد که به این جرم رسیدگی کند و افراد خاطی را بازداشت کند.

اسماعیلی اذعان داشت: به پلیس اجازه داده شده است که بازداشت شدگان را ۲۴ ساعت تحت نظر قرار بدهد و سپس موضوع را به مراجع قضایی منعکس کند‌.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: در ارتباط با تجمع مقابل سازمان سنجش، دستوری از سوی دادستانی برای بازداشت افراد صادر نشده و پرونده ای نیز برای آن تشکیل نشده است.

وی درباره وضعیت بازداشت شدگان گفت: تا کنون هیچ فرد بازداشتی به مراجع قضایی و دادسرا اعلام نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007862

وب گردی

وب گردی