لزوم فرهنگ‌سازی درخصوص خطرات فضای مجازی/ آغاز جشنواره ملی هنرهای دیجیتال از 25 خرداد

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم در پی این است که تمام ظرفیت‌های خود را برای فرهنگ‌سازی در خصوص خطرات دنیای مجازی در سطح کلان انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا غفاری ظهر امروز در نشست خبری اولین جشنواره هنرهای دیجیتال که در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد اظهار کرد: این جشنواره با همکاری وزارت علوم، دانشگاه هنر و سازمان اجتماعی وزارت کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پرداختن به موضوعات اجتماعی نیازمند این است که از دریچه‌های مختلف به آن ورود کرد. مسائل اجتماعی چند بعدی است و نیاز به نگاه عالمانه دارد.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: جشنواره هنرهای دیجیتال نشانگر پیوند دانشگاه هنر و دستگاه سیاست‌گذار وزارت کشور است، این ارتباط را باید حرمت گذاشت و تلاش وزارتخانه این است که این ارتباطات را حفظ کرده و گسترش دهد.

غفاری گفت: در ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌های سیاست‌گذار، ظرفیت‌های مجامع علمی به میدان می‌آید و به مسائل اجتماعی می‌پردازد.

معاون فرهنگی وزیر علوم تصریح کرد: تلاش ما این است که ارتباطات دیجیتالی را گسترش داده و از ظرفیت و توانمندی‌های علمی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اگر زندگی روزمره را رصد کنیم به خوبی شاهد پیوند فضای مجازی با زندگی خواهیم بود به همین دلیل باید از دنیای دیجیتال به خوبی استفاده کنیم؛ چرا که دنیای دیجیتال در کشور ما بی‌مقدمه ورود پیدا کرده و به اطلاع‌رسانی صحیح نیاز دارد.

معاون فرهنگی وزیر علوم بیان کرد: مجموعه وزارت علوم در پی این است که تمام ظرفیت‌های خود را در زمینه خطرات دنیای مجازی در سطح کلان کشور انجام دهد، خوشبختانه این فرصت و عزم در کشور وجود دارد تا در مسائل پرخطر به‌خصوص خطراتی که در فضای اجتماعی وجود دارد فرهنگ‌سازی شود.

در ادامه این مراسم حسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر با بیان اینکه بحث فناوری در عرصه هنر اهمیت بسزایی دارد، اظهار کرد: باید از فناوری‌هایی که وارد عرصه هنر می‌شوند بیشتر استفاده کنیم و قطعا در این راه تعاملات معاونت اجتماعی در دانشگاه می‌تواند مستمر ثمر باشد و باعث حرکت به سمت علمی پژوهشی خواهد شد.

وی بیان کرد: جشنواره ملی هنرهای دیجیتال از ۲۵ تا ۲۹ خردادماه برگزار خواهد شد که شامل انواع پنل‌هاست؛ مجموعه آثاری که بعد از فراخوان ارسال شده هزار و ۶۲۴ اثر است که هزار و ۱۰۳ آثار فرهنگی است و در بخش اجتماعی ۵۲۱ آثار بوده و ۸۲۰ نفر از آنها مشارکت داشتند.

غفاری در ادامه در خصوص اعلام نتایج نهایی انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی گفت: ما منتظر گزارش هیئت نظارت هستیم. باید هیئت نظارت نظر نهایی خود را اعلام کند و پس از اینکه گزارش هیئت نظارت اعلام شد نتایج انتخابات اعلام می‌شود.

وی درباره زمان اعلام این نتایج گفت: احتمالا تا شنبه آینده نتایج نهایی را به صورت رسمی اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص زمان برگزاری همایش نشریات دانشجویی و اعتراضات دانشجویان به دلیل نامناسب بودن این زمان گفت: براساس شیوه نامه نشریات دانشجویی باید تا پایان خرداد این انتخابات برگزار شود که قبل از آن ایام ماه مبارک رمضان بود و امکان برگزاری این نشست فراهم نبود؛ بنابراین بلافاصله بعد از ماه رمضان این همایش را برگزار کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007867

وب گردی

وب گردی