بین‌المللی‌سازی علم و فناوری؛ هدفی اساسی در مسیر رشد علم و فناوری در کشور

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی، بین‌المللی‌سازی علم و فناوری را از اهداف اساسی در مسیر رشد علم و فناوری در کشور دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از وزارت علوم، حسین سالارآملی در افتتاحیه اولین مجمع بین‌المللی نوآوری آسیا و اقیانوسیه، بین‌المللی‌سازی علم و فناوری که صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت تغییر رویکرد اقتصادی ایران از اقتصاد منابع به اقتصاد دانش‌بنیان و اهمیت تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و جایگاه مناسب ایران در نوآوری و تولید علم در منطقه و جهان، ابراز امیدواری کرد این نشست بتواند گامی همسو و در تحقق این اهداف باشد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی انتقال نوآوری و فناوری به داخل جامعه و تامین نیازهای ملی کشور، سوق به‌سوی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بین‌المللی‌سازی علم و فناوری را از اهداف بسیار مهم و اصلی در مسیر رشد علم و فناوری در کشور برشمرد.

اولین مجمع نوآوری آسیا واقیانوسیه ۲۱و ۲۲ خرداد ماه با حضور ۷۰ نفر از وزرای علم و فناوری و نمایندگان کشورهای عضو اسکاپ و رؤسای سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با فناوری و نوآوری در تهران برگزار می‌شود.

در این مجمع نمایندگان فناوری و نوآوری ۵۰ کشور از جمله هند، چین، کره جنوبی، سنگاپور، روسیه، مالزی، اندونزی و نیز نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی و نیز ۲۰ نماینده از آژانس‌های بین المللی تخصصی از قبیل ( یونیدو- (UNIDO یا سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، سازمان همکاری اقتصادی ( اکو- Economic Cooperation Organization ) ، سازمان همکاری شانگهای، گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه ( D۸)، مقر دائمی مرکز منطقه‌ای مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007894

وب گردی

وب گردی