کتاب رهیافتی ساده در تحلیل مدارهای الکتریکی  منتشر می‌شود

کتاب رهیافتی ساده در تحلیل مدارهای الکتریکی تالیف احمد کیاکجوری توسط سازمان چاپ و انتشارات واحد اسلامشهر راهی بازار نشر می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رشد روز افزون کاربرد علوم مهندسی به ویژه علم نوین کنترل در صنعت، توجه به طراحی و ساخت ادوات و تجهیزات مرتبط با آن را بیش از پیش ضروری جلوه می‌دهد، به‌طوری‌که در حال حاضر رقابت بر ساخت تجهیزاتی با مدارهایی پیشرفته اما کم‌هزینه تر و با ابعاد بسیار کوچک نسبت به نمونه های پیشین آن به اوج خود رسیده است و دورنمایی از بحث کتاب آشنایی و تسلط هرچه بیشتری را بر علوم مهندسی پایه و مرتبط بیش از پیش یادآور می‌شود.

مهندسی، طراحی و تحلیل مدارهای الکتریکی از این نوع علوم است که هرچه بیشتر با آن آشنایی حاصل شود، نتیجه پربارتری به دست خواهد داد.
کتاب‌ها و مراجع فراوان و پرباری در این زمینه چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است که بسیاری از آنها حالت تئوری و بیان علمیِ صِرف داشته‌اند و بسیاری نیز تنها در جهت رفع نیازهای درسی و آموزشی بوده‌اند؛ طی سالیان تحصیل و تدریس بسیاری از دوستان از ثقیل بودن متن بسیاری از مراجع بحث تحلیل مدارهای الکتریکی گلایه و عده قابل توجهی از دوستان نیز صرفا با حفظ کردن یکسری مسائل سعی به تعمیم آنها به انواع مسائل مدارهای الکتریکی داشتند که متاسفانه نتایج رضایت بخشی حاصل نمی‌شد.
مجموعه مباحث تحلیل مدارهای الکتریکی از جمله مباحث پایه‌ای و عمیق در علوم مهندسی (به ویژه برق و کامپیوتر و مکاترونیک) و صنایع مرتبط با آن است. امروزه بسیاری از علوم با کاربردهای گوناگون با گستره نظامی تا اقتصادی به طریقی وابسته به طراحی انواع و اقسام مدارها به مانند مدارهای الکتریکی، الکترونیکی، دیجیتال، مخابراتی و نظایر آن می‌شوند، اغراق نیست اگر بیان شود که پایه تحلیل اکثر مدارهای یادشده داشتن تسلط کافی در ساده‌ترین روشهای تحلیل و طراحی مهندسی مدارهای الکتریکی است.
در تدوین این کتاب از منابعی چون کتاب‌های تحلیل مهندسی مدار جبه‌دار ترجمه ای از کتاب چارلز دسو، دیانی، ترجمه‌ای از کتاب ویلیام هیت و رهیافت مسائل و کتابهای نشر مدرسان شریف و پوران پژوهش استفاده شده است تا با بهره گیری از زبانی ساده و روان و استفاده از مثالهایی چند در تحلیل مدارهای الکتریکی که برخی از مثالها تالیفی و برخی عیناً برگرفته از منابع یادشده هستند، مشکل های یاد‌شده را در حد توان خود هرچند ناچیز کمرنگ تر نموده و گامی در جهت شکوفایی علمی دانشجویان و دوستداران این مبحث برداشته شود.
کتاب «رهیافتی ساده در تحلیل مدارهای الکتریکی» تالیف احمد کیاکجوری در 525 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 37 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات واحد اسلامشهر به زودی منتشر می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007912

وب گردی

وب گردی