مراسم کلنگ‌‌زنی احداث مرکز فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه گیلان برگزار شد

گردهمایی حامیان، خیرین و واقفین آموزش عالی استان گیلان با حضور مشاور وزیر و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، رئیس هیئت مدیره بنیان حامیان علم و فناوری ایران، استاندار گیلان و جمع کثیری از خیرین آموزش عالی استان در دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه گیلان، در این مراسم رضا فرجی دانا رئیس هیئت مدیره بنیان حامیان علم و فناوری ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین آموزش عالی استان گیلان، ظرفیت‌های عظیم خیرین را در حوزه آموزش عالی تحول‌آفرین خواند.
وی با اشاره به مضایق بودجه‌های دولتی در تأمین هزینه‌های جاری آموزش عالی، استفاده از ظرفیت خیرین را راه‌گشا دانست.

فرجی‌دانا در ادامه با اشاره به استفاده خوب دانشگاه گیلان از ظرفیت خیرین، خواستار بهره‌گیری بیشتر دانشگاه‌های کشور در امور اساسی از ظرفیت خیرین شد.
وی دخیل بودن دانشگاه در سرنوشت جامعه را در جلب کمک.های خیرین تأثیرگذار دانست و گفت: اگر جامعه پیرامونی و مردم ببینند دانشگاه در سرنوشت جامعه تأثیر دارد حتماً به دانشگاه کمک می‌کنند.
در ادامه دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین آموزش عالی، به خیّرینی که حوزه آموزش عالی را برای کار خیر انتخاب کردند تبریک گفت.
وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی، توسعه پایدار در هر جامعه‌ای را نیازمند تقویت فکری نیروی انسانی آن جامعه دانست. دکتر سالاری، استان گیلان را دارای تاریخ درخشانی در حوزه سرمایه انسانی دانست و خواستار توجه ویژه به این ظرفیت شد.
احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این مراسم، خیرین دانشگاهی را بهترین استادان درس مسئولیت اجتماعی در دانشگاه دانست که هم الگویی برای دانشجویان هستند و هم مدیران.
وی آثار بر جا مانده از خیرین را باعث یادگیری درس ایثارگری توسط دانشجویان و اساتید دانست و تشکیل کمپین‌های متعدد دانشجویی برای کمک به دانشجویان نیازمند و یا هموطنان دچار شده به بلایای طبیعی را از آثار این کارهای خیر دانست.
همچنین در ابتدای این مراسم، کلنگ احداث مرکز توسعه نوآوری و فناوری دانشگاه گیلان که به همت مهندس قطب زاده ساخته خواهد شد، به زمین زده شد و از کارهای خیرخواهانه مهندس سیدعباس موسوی ره پیما به عنوان بزرگترین خیّر آموزش عالی استان گیلان تقدیر به عمل آمد.
مرکز فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه گیلان در راستای گسترش فرهنگ کارآفرینی دانش‌بنیان در استان و با هدف فراهم‌سازی مکانی برای تحقق ایده‌های دانش‌آموختگان این دانشگاه با همکاری مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های متقاضی، بنا خواهد شد.
ترویج فرهنگ کارآفرینی مبتنی بر فناوری، تجاری سازی و ارتقای فناوری بومی، تولید و توسعه فناوری، حمایت از کارآفرینان فناور، جذب و حمایت متخصصان و مخترعان، جذب سرمایه‌گذاران، همکاری با سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی، ارائه آموزش های عمومی و تخصصی در حوزه مدیریت و توسعه فناوری و نیز همراهی و همراستایی با طرح‌های ملی و سند چشم‌انداز کشور از جمله مهم‌ترین اهداف تاسیس این مرکز است.
رونمایی از سردیس میرجعفر ابریشم چیان خیّر بزرگ دانشگاه گیلان و امضای ۲ تفاهم‌نامه میان رئیس دانشگاه گیلان و رئیس شورای شهر واجارگاه جهت واگذاری یک ساختمان برای خوابگاه دختران دانشکده فنی مهندسی شرق و مهندس کیهان هاشم نیا از اعضای بنیاد خیّرین دانشگاه گیلان و استاندار اسبق گیلان جهت وقف یک واحد آپارتمان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007915

وب گردی

وب گردی