گلناری عباسی: جذب دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ای برای کاهش شهریه

سرپرست واحدهای مبارکه و شهر مجلسی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در دانشگاه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است که در آینده نزدیک بحث شهریه دانشگاه‌ها حل شود و جذب دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ای برای کاهش شهریه  است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد گلناری عباسی سرپرست واحدهای مبارکه و شهر مجلسی استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز و در رابطه با فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: برای ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای مبارکه و شهرمجلسی برنامه‌های مفصلی را در دستور کار خود قرار دادیم. در همین راستا به دنبال سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های که در واحدها مستقر هستند و یا به صورت پارک‌های فناوری که در شهرک های تحقیقاتی استان فعالیت می‌کنند، خدمات می‌دهیم.

وی تصریح کرد: با جذب و استقرار شرکت‌ها در دانشگاه‌ها و ورود دانشجو به شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش سطح مهارت‌های حرفه‌ای و کارآفرینی و فناوری دانشجو در تلاش هستیم که سطح کیفی تولیدات آن‌ها را ارتقا دهیم؛ چرا که با ارتقای سطح کیفی فناوری و شکستن مرزهای دانش به حل مشکلاتی که در محاصره اقتصادی به واسطه تحریم اعمال شده کمک کنیم.

عباسی ادامه داد: با حمایت از آنها زمینه برای سرمایه‌گذاری و درآمدهای پایدار برای دانشگاه‌ها فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با چندین شرکت مذاکراتی انجام شده و بخشی از مذاکرات منتج به انعقاد قرارداد شده است و به زودی شاهد سرمایه‌گذاری در این عرصه خواهیم بود.

عباسی گفت: با توجه به این‌که در ابتدای راه هستیم هنوز محصولی به مرحله تجاری‌سازی نرسیده است؛ اما در حال حاضر واحد فناور در این مرکز مستقر است. همچنین با برنامه‌ریزی جدید در حوزه کشاورزی و خودکفایی تولید بذر با سازمان مرکزی و استان تعامل خوبی صورت گرفته است و قرار است که طرح ملی خودکفایی بذر را در واحد مبارکه مجلسی اجرا کنیم.

وی راهنمایی و مشاوره برای شکل‌گیری و توسعه ایده و در شکل‌گیری هسته و تیم فتاور، ارائه امکانات و تخصیص فضا و تجهیزات کارگاهی را از جمله برنامه‌های حمایتی این واحد دانشگاهی مطرح کرد و افزود: بعد از این‌که شرکت‌ها مرحله مقدماتی و رشد را طی کردند و به مرحله تجاری‌سازی رسیدند این امکان مشترک برای شرکت‌ها وجود دارد که از محصولات و تولیدات آن‌ها در داخل کشور بهر‌ه‌ بگیریم. هم اکنون دانشجویان را به این سمت و سو تشویق می‌کنیم‌.

عباسی خاطر نشان کرد: براساس قرارداد ۸۰ درصد نیروهایی که در این شرکت‌ها استخدام می شوند نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه باشند و این در جهت کارآفرین شدن است.

وی در پایان تصریح کرد : در حال حاضر در دانشگاه طیق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است که در آینده نزدیک بحث شهریه دانشگاه‌ها حل شود و جذب دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه ای برای کاهش شهریه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007933

وب گردی

وب گردی