رستمی: دانشگاه آزاد اسلامی باید برای حل مسائل جامعه گام بردارد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید برای حل مسائل قدم بردارد و نقش کلان آن در تمام اجزا مشخص شود تا جایگاه خود را در فضای کلی حل مسئله تبیین کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، در مراسم سی‌وهفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی، گام دوم انقلاب اسلامی صبح امروز در واحد علوم وتحقیقات برگزار شد اظهار کرد: امام حسن (ع) در جایی می‌فرمایند ضرر دانشمندان بد به جامعه شیعی بیشتر از آسیبی است که لشکر یزید به سپاه امام حسین (ع) و یارانش وارد کردند؛ چرا که دانشمند بد، جامعه را منحرف می‌کند. انسان بی‌باور یا بدباور خسارت بیشتری از فردی می‌خورد که مال یا حتی جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: بی‌تردید نهضت علمی اسلام بعد از بعثت پیامبر (ص) اهمیت و ارزش والایی دارد. در این مسیر برتر دانستن و ارزش قائل شدن برای انسان‌های حامل علم بسیار مهم است.

رستمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری، دانشگاه را دارای سه کارویژه می‌دانند. در ابتدا دانشگاه را محل حل مسائل جامعه توصیف کرده‌اند. هر مسئله‌ای باید عالمانه و خردمندانه حل شود و دانشگاه محل گرد هم جمع شدن خرد و علم برای برون‌رفت از مشکلات در قالب‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، صنعت، رونق تولید، تشویق به خرید کالای ایرانی و ... است.

وی افزود: دانشگاه مخصوصا دانشگاه آزاد اسلامی باید برای حل مسائل قدم بردارد. دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) تعبیر زیبایی از گام دوم دانشگاه آزا اسلامی داشت. نقش کلان دانشگاه آزاد اسلامی در تمام اجزا باید مشخص شود تا جایگاه خود را در فضای کلی حل مسئله تبیین کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: کارویژه دوم را تقویت قوه عاقله جامعه می‌دانند. بخش مهمی از فرایند تربیت جوانان در دانشگاه اتفاق می‌افتد و دانشگاه‌ها باید جوانان عالم، باشرف، امیدوار به آینده و دارای عزم تغییر، تربیت کند.

وی افزود: اگر به گزاره‌های افول تمدنی غرب توجه کنیم، دانشگاه‌ها باید هدف خود را برای ایجاد تمدن جایگزین متمرکز کنند.

رستمی در پایان گفت: توفیق داریم حضور جدی‌تر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد باشیم. قطعا با کمک دفاتر نهاد و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، وظایف نهاد در دانشگاه آزاد بهتر و بیشتر محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007938

وب گردی

وب گردی