اروپا به تعهدات برجام پایبند باشد/«ماس» ماده۳۶ برجام رامطالعه کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اروپایی‌ها اگر خیلی نگران حفظ برجام هستند باید از همه طرف‌ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهداتشان پایبند باشند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان در استکهلم اظهار داشت: با سخنان وی درباره اهمیت برجام برای جامعه جهانی و اروپا هم نظریم‌؛ اما تاکید وی مبنی برای اجرای تعهدات یکجانبه توسط ایران در یک توافق چند جانبه را خیلی درک نمی کنیم.

وی گفت: اگر این توافق چند طرف دارد همه اطراف آن بطور یکسان باید به تعهدات شان عمل کنند و اگر نمی توانند باید درک کنند ما هم با استفاده از سازو کارهایی که برجام در اختیار ما گذاشته نسبت به برجام و تعهدات مان بازنگری داشته باشیم.

موسوی تصریح کرد: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجام اند باید از همه طرف ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهدات شان پایبند باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: به وزیر خارجه آلمان و دیگرانی که از تصمیمات اخیر برجامی ایران ابراز نگرانی می کنند پیشنهاد می کنیم ماده ۳۶ توافق برجام و مقدمات علم حقوق را یک بار دیگر با دقت مطالعه کنند.

کد خبر: 1007951

وب گردی

وب گردی