بنیاد علوی ۴۰ مرکز درمان بستر در مناطق محروم کشور می‌سازد

معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی بنیاد علوی کشور گفت: ساخت ۴۰ مرکز درمان‌بستر با هدف تقویت زیرساخت‌های بهداشتی در مناطق محروم و روستایی در دستور کار بنیاد علوی قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد حاج علی‌زاده گفت: ساخت ۴۰ مرکز درمان‌بستر با هدف تقویت زیرساخت‌های بهداشتی در مناطق محروم و روستایی در دستور کار بنیاد علوی قرار گرفته است.

وی وسعت هر یک از مراکز درمان‌بستر را یک‌هزار و ۱۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد ریال دانست و گفت: تجهیز و تأمین نیرو در مراکز درمان‌بستری که توسط بنیاد علوی ساخته می‌شود به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی بنیاد علوی کشور با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری میان بانک سینا، دفتر مناطق محروم ریاست‌جمهوری، بنیاد و استانداری‌ها افزود: در قالب این تفاهم‌نامه از سال ۹۵ تاکنون سه‌هزار و ۵۲۵ طرح با ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار با ظرفیت اشتغال زایی برای ۲۷ هزار نفر از ساکنین مناطق محروم و روستایی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

حاج علی‌زاده با بیان اینکه بنیاد علوی با همکاری وزارت بهداشت در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و حفظ سلامت جامعه هدف مناطق محروم، ۸۰ هزار مادر باردار و شیرده را با توزیع سبد غذایی تحت‌پوشش قرار داده است، گفت: سالانه یک میلیون سبد غذایی در بین مادران باردار و شیرده توزیع می‌شود.

معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی بنیاد علوی کشور تأمین مسکن برای خانواده‌های دو معلول، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای ۱۰ هزار نفر از دانشجویان مناطق محروم، ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های معلول را از دیگر اقدامات بنیاد علوی دانست.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی با تصویب هیات‌امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بخشی از مصالح مورد نیاز جهت ساخت واحد‌های مسکونی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده کشور را تأمین می‌کند، گفت: هم‌اکنون در ۱۴ نقطه کشور طرح عمران و آبادانی توسط بنیاد علوی در حال اجراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007986

وب گردی

وب گردی