رنجبر:جذب هزار نیروی متخصص  و کارآمد در حوزه آموزش/  شعبه های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور راه‌اندازی می‌شود

قائم‌مقام دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان این‌که موتور پیشران کشور جوانان کارآمد و متخصص و نخبه و متدین است، گفت: طبیعتا یکی از کلیدی‌ترین برنامه دانشگاه آزاد اسلامی این است که سالی هزار نیروی جوان و متخصص را در حوزه آموزش جذب کند.

بیژن رنجبر قائم‌مقام دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز، اظهار کرد: از زمانی که بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری صادر شد، یکی از مواردی که در این زمینه مورد توجه ویژه قرار گرفت بحث جذب وامور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان این‌که رهبر انقلاب در بیانیه دوم انقلاب تاکید داشتند که موتور پیشران کشور جوانان کارآمد و متخصص و نخبه و متدین است، افزود: طبیعتا یکی از کلیدی‌ترین کار دانشگاه آزاد اسلامی، بحث جذب جوانان در کسوت‌های مختلف هیات علمی و محققین پژوهشی است؛ چرا که طرح و تحولی که توسط ریاست هیات امنای دانشگاه آزادی اسلامی ارائه شده است که در آن بحث برنامه آموزش، مهارت و فناوری مورد تاکید قرار گرفته است. بنابراین ما در بحث آموزش در تلاش هستیم که سالی 1000 نیروی جوان متخصص را با شاخص که در ترازهای انقلاب اسلامی مطرح شده؛ جذب کنیم.

رنجبر ادامه داد: بحث تربیت نیروهای متخصص در کشور و راه‌اندازی واحدهای مختلف که اخیراً هم 19 دانشگاه برتر از ایران در بین دانشگاه‌های برتر جهان معرفی شده و در بین آنها، واحدهایی مثل علوم تحقیقات و واحد نجف‌آباد حضور دارند. این مسائل نیز از دستاوردهای بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است.

قائم‌مقام دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بالای 40 هزار مقاله پژوهشی توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی و به نام این دانشگاه ثبت داخلی و جهانی شده که این مسئله نشان از گامی بزرگ در راستای پیشرفت علمی است. از طرف دیگر دنبال جذب جوان‌های مؤمن و متخصص هستیم تا به صورت محققان پژوهشی در دانشگاه فعالیت داشته باشند.

رنجبر افزود: نخستین اولویت ما در بحث آموزش‌محوری‌، جذب اساتید متدین و نخبه در کسوت معلمی است. در بحث پژوهش‌محوری و فناورمحوری نیز قصد داریم محققان جوانی را جذب کنیم تا در راستای تجاری‌سازی فناوری فعالیت کنند چراکه قرار نیست درآمد دانشگاه آزاد اسلامی فقط متکی بر شهریه باشد، با جذب جوانان متدین و نخبه قطعاً بحث تجاری‌سازی و فناوری را رونق خواهیم بخشید که طی آن رونق تولید شکل گرفته و درآمدزایی خواهد شد.

قائم‌مقام دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اولا در کشورما چه در دانشگاه دولتی وچه در دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر فعالیت‌های دانشگاهی در حوزه شتاب علمی کشور بیشتر با مولفه چاپ ونشر مقالات بوده است. طبیعتا در راستای ثبت پتنت و تولید محصولاتی به حل مسائل کلیدی کشور کمک کند فعالیت‌هایشان کافی نبوده است. هم اکنون همه دانشگاه‌ها همت کردند که در این مسیر قدم بردارند. وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی طی دو سال اخیر در این عرصه فعال بوده به طوری که در این دو سال دو نمایشگاه دستاوردهای علم وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی را برگزار کرده است. تا جایی که در نمایشگاه سال گذشته حدود 1000 محصول را ارائه کرده بود. بعضی از شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی هم درآمدهای مکفی در سطح ملی و در سطح خارجی داشتند.

رنجبر افزود: در طرح تحول جدید دانشگاه آزاد اسلامی معاونت نوآوری از معاونت پژوهشی جدا شد تا با این کار به اهمیت دو بیشتر پرداخته شود. پژوهش‌هایی که منجر به صدور مدرک تحصلی می شود در بخش معاونت های موضوعی و تخصصی گنجانده شده است و پژوهش هایی که منجر به صدور محصول در معاونت علمی و نوآوری لحاظ شده است.

قائم‌مقام دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که در حال حاضر با کشورهای خارجی در بخش های مختلف تعاملات گسترده ای داریم، تاکید کرد: در بحث تعامل با دانشگاه‌های معتبر جهان قراردادهایی را منعقد کردیم. اخیرا هم طبق توافقات صورت گرفته با چین قرار است تبادل دانشجو داشته باشیم. دانشگاه آزاد اسلامی در بحث شعبات جدید دانشگاهی با کشورهای دیگر گام‌های بلندی را برداشته است تا جایی که این شعبات در عراق، سوریه و لبنان فعال است و قرار است در عمان نیز شعبه جدید راه اندازی شود. همه این موارد در مسیر تعامل وتبادل با دانشگاه های معتبر جهان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007989

وب گردی

وب گردی