نصیری: جشنواره فناوری های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود

مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره فناوری های فرهنگی، کنگره شعر دانشجویی در آبان و آذر در شهر شیراز و همچنین برگزاری اردوهای اربعین با حضور ۲هزار نفری دانشجویان، در دستور کار معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا نصیری مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز از اجلاس سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد اظهار کرد: در دانشگاه ها مناسبت های دینی و انقلابی وجود دارد که همگی وظیفه داریم به آن اهتمام داشته باشیم؛ مراسم ۱۶ آذر و روز دانشجو از جمله مراسم های مهمی است که متاسفانه در برخی دانشگاه ها به عنوان جشن روز دانشجو، کنسرت و استندآپ کمدی برگزار می شود.

وی افزود: ۱۶ آذر روز بصیرت افزایی دینی و انقلابی است؛ باید با برگزاری کرسی های نظریه پردازی مفاهیم حقیقی آن روز را در میان دانشجویان به خوبی تبیین کنیم.

نصیری با اشاره به اردوهای دانشجویی ادامه داد: اردوهای مختلفی در دانشگاه آزاد برگزار می شود و باید دانشجویانی به این اردوها دعوت شوند که پس از برگشت به دانشگاه بتوانند منشا تحول و تغییر باشند. در واقع این اردوها باید خروجی مثبت برای دانشجویان داشته باشد.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اهمیت محیط فیزیکی دانشگاه تصریح کرد: ما از در و دیوار و فضای فیزیکی خانه یک فرد می توانیم به تفکرات او پی ببریم؛ متاسفانه در ایام فاطمیه در برخی از واحدهای دانشگاهی هیچ خبر و آثاری از این مراسم نیست. دانشگاه آزاد اسلامی باید به گونه ای باشد که هر کس وارد آن می شود، با فضایی دینی و انقلابی مواجه شود.

وی در ادامه برگزاری اردوهای راهیان نور، اردوهای جهادی دانشگاه، پیاده روی اربعین و برگزاری آیین افراد جدید الورود و جشن فارغ التحصیلی را جزو برنامه مهم دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: برگزاری آیین افراد جدید الورود و جشن فارغ التحصیلان نباید به بیرون از دانشگاه سپرده شود.

نصیری با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی خاطر نشان کرد: معاونان فرهنگی وظیفه دارند برگزاری کاروان کتاب، مسابقات سراسری کتاب خوانی و جلسات نقد و بررسی کتاب را در واحدهای دانشگاهی در دستور کار خود قرار دهند. معاونان فرهنگی باید فرصت را غنیمت بشمارند و در تجهیز کتاب خانه ها اهتمام بیشتری بورزند و به عنوان مثال کتاب های سیاسی روز را به فهرست کتاب های خود اضافه کنند.

وی در پایان درباره مهم ترین برنامه های آتی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برگزاری اردوهای معرفتی به مدت یک هفته، برگزاری ۴ اردو در مشهد مقدس، برگزاری جشنواره فناوری های فرهنگی، کنگره شعر دانشجویی در آبان و آذر در شهر شیراز و همچنین برگزاری اردوهای اربعین با حضور ۲هزار نفری دانشجویان، در دستور کار معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008013

وب گردی

وب گردی