جوانمرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید به دنبال افزایش درآمدزایی باشد/ ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای تقویت شود

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما موظف به درآمدزایی در این عرصه هستیم و باید ورزش‌های حرفه‌ای را تقویت کرد‌.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کمال جوانمرد مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، در دومین روز اجلاس سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به فعالیت‌های این حوزه اظهار کرد: ورزش داور می‌‌خواهد داور هم مستلزم این است که دوستان ورزش باور باشند مهم‌ترین موضوع این است که ورزش باور باشیم.
وی با بیان این‌که جنگ، جنگ اقتصادی و تمام عیار فرهنگی است، تصریح کرد: بایستی در مقابل این موضوع قدرتمان نرم باشد. چرا که در جنگ جنس مقاومت با جنس حمله یکی است.

جوانمرد افزود: برای مقابله با این جنگ، ورزش از بهترین‌ قدرت‌های نرم است. ایران در طی ۴۰ سال گذشته مقام اول کشتی را به نام خود رقم زده است تا جایی‌ که رهبر انقلاب در شرایط بحرانی سیل پیام برای این حوزه دادند و این همان مقابله با یاس دشمنان است‌.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در اکثر بخش‌ها قهرمان کشور بوده و در همین راستا دکتر طهرانچی از ما مدل خواستند که ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای را در این دانشگاه تقویت کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با ۳۲۵ مجموعه ورزشی، ۵۲ هزار دانشجو و ۵۰۸ عضو هیات علمی بایستی بتواند به سمت درآمدزایی حرکت کند.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی به دستورالعمل همسان‌سازی جنسیت در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: باید در زمان مسابقات این موضوع لحاظ شود. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی باید پیوست فرهنگی در شورای فرهنگی داشته باشد، چرا که ورزش می‌تواند سرمایه اجتماعی در رقابت با آموزش عالی را به همراه داشته باشد. همچنین آرم دانشگاه آزاد اسلامی باید در پیراهن بازیکنان درج شود.

جوانمرد با بیان این‌که ما موظف به درآمدزایی در این عرصه هستیم،افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش افتخارات زیادی را کسب کرده تا جایی‌که در آخرین مسابقات جاکارتا از ۶۲ مدال ۶۱ مدال متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی بود. همچنین در مسابقات آسیایی از ۲۰ نفر کشتی‌گیر ۱۷ نفر از دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده بودند. در مسابقات بستکبال زنان نیز برای اولین بار نایب قهرمان آسیا شد.
وی خاطرنشان کرد: امروز علم در ورزش حرف اول را می‌زند بایستی به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008015

وب گردی

وب گردی