محدودیت‌های ثبت نام موکب داران در عتبات ۹۸ برداشته می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: سال گذشته آمار جمعیتی اعزامی با آمار موکب‌ها و توجه به ظرفیت خدمات رسانی موکب‌ها را تطبیق دادیم و از شرایط خوبی برخوردار بودیم و دیگر نیازی به استقرار موکب دیگری نداشتیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیور، حسن پلارک در پاسخ به این سوال که دلیل برداشتن محدودیت‌ها در ثبت نام موکب داران برای اربعین ۹۸ چیست گفت: ۲ هزار و ۸۰ موکب سال گذشته داشتیم در حالی که متقاضیان زیاد دیگری هم بودند، ولی به دلیل اینکه دیگر نیازی به موکب بیشتر نداشتیم از دیگر موکب داران ثبت نام نکردیم.

وی در ادامه گفت: سال گذشته آمار جمعیتی اعزامی با آمار موکب‌ها و توجه به ظرفیت خدمات رسانی موکب‌ها را تطبیق دادیم و از شرایط خوبی برخوردار بودیم و دیگر نیازی به استقرار موکب دیگری نداشتیم.

پلارک درباره هزینه موکب داران که بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است گفت: خود موکب‌ها هزینه‌های زمین، مکان، تاسیسات، زیر ساخت، فاضلاب و آب برای ما دارند، ولی امسال با توجه به پیش بینی افزایش ۳ برابری زوار عتبات در سال ۹۸ محدودیت استقرار موکب‌های متقاضی را برداشتیم و بر اساس صلاحیت‌ها و ظرفیت، توان، خدمات دهی و سایر مواردی که مطرح است شرایط استقرار آن‌ها را فراهم خواهیم کرد.

وی گفت: فضایی را امسال خودمان برای موکب داران اضافه می‌کنیم که پیس بینی می‌کنیم که تعداد موکب‌ها به ۲ هزار و ۴۰۰ عدد برسد.

وی افزود: موکب‌ها در مرز‌های خروجی تعریف شده هستندو حداقل تا ۵ روز بعد از اربعین باید خدمات دهی کنند و ظرفیت لازم را داشته باشند و اگر با کمبود مواد غذایی رو به رو شوند به آن‌ها مواد غذایی تزریق می‌کنیم، ولی موک داران با مشکلی مواجه نخواهند شد.

پلارک گفت: ولی عده‌ای بعد از جمع آوری موکب‌ها اقدام به برگشت می‌کنند که در قبال این زوار مسئولیتی نداریم باز هم اگر این موکب‌ها خودشان مایل باشند می‌توانند چند روز دیگر هم خدمات دهی کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1008017

وب گردی

وب گردی