علمایی: اصلاح و بهبود هرم هیئت علمی استراتژی جدید دانشگاه آزاد است

سرپرست معاونت علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از جمله استراتژی های معاونت آموزشی و پژوهشی ما می‌توان به اصلاح و بهبود هرم هیئت علمی اشاره کرد. ما برای جاری کردن گام دوم انقلاب نیازمند هیئت علمی جدید و خط مشی نو هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد علمائی سرپرست معاونت علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز اجلاس سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: برخوردی که با حوزه دانش می شود باید به گونه‌ای باشد که ما را به سمت نور هدایت کند. ما در وهله اول هیئت علمی هستیم و کار ما در حوزه علمی و پژوهشی تعریف شده است و متناسب با آن به ما وظایفی محول شده است. قرار است کا نتایج وظایف خود را در آخرت ببینیم ما باید از فرصتی که به ما سپرده شده بتوانیم استفاده کنیم. اگر ما برای خدا کار کنیم، خداوند به ما راهکار خواهد داد.

وی با اشاره به استراتژی‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ادامه داد: بازنگری و بهبود نظام آموزشی و پژوهشی با هدف افزایش کارآمدی، توسعه فناوری متناسب با نیاز جامعه با نگرش ایجاد تحول در علوم، مهندسی و کشاورزی، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، بهبود روابط و تعاملات بین‌المللی دانشگاه، اصلاح فرآیند اجرائی و گسترش آموزش عالی براساس تقاضای اجتماعی و مزیت رقابتی واحدها و سند آمایش سرزمینی دانشگاه اشاره کرد.


سرپرست معاونت علوم مهندسی و کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از جمله استراتژی های معاونت آموزشی و پژوهشی ما می‌توان به اصلاح و بهبود هرم هیئت علمی اشاره کرد. ما برای جاری کردن گام دوم انقلاب نیازمند هیئت علمی جدید و خط مشی نو هستیم.

وی افزود: بر اساس رتبه‌بندی موضوعی بهترین دانشگاه‌‌های جهان یو اس نیوز ۲۰۱۹ در حوزه ریاضیات دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است رتبه ۳۱ کشوری و رتبه یک را در میان دانشگاه‌های کشور کسب کند.


وی اضافه کرد: احیای پردیس‌های دانشگاهی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، به منظور استفاده از پتانسیل واحد علوم و تحقیقات جهت ارتقای سطح آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها، پردیس‌های دانشگاهی علوم و تحقیقات که دارای مجوز دفتر گسترش آموزش عالی عتف است، در ۹ استان کشور احیا و از سال ۹۷ در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو کرده‌اند.

معاون علوم مهندسی و کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود دوسال است که در شورای برنامه ریزی هستیم و بخشنامه‌های مختلفی در راستای‌آزمون زبان ارائه شده است. بر این اساس، دانشجویانی که در آزمون جامع نیمسال دوم ۹۷ شرکت کرده‌اند در صورتی که ۸۰ درصد نمره قبولی را اخذ کرده باشند باید نمره قبولی قبل از دفاع از رساله دریافت کنند. در صدرت عدم کسب ۸۰ درصد نمره قبولی، ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های زبان مرکز آزمون دانشگاه صورت میگیرد که داوطلب در صورت کسب نمره قبولی یا مشروط می‌تواند رساله خود را اخذ کند و در صورت عدم کسب نمره مشروط، مرخصی با احتساب اخذ ۲۵ درصد شهریه صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/

کد خبر: 1008028

وب گردی

وب گردی