کنکور بستر  فنی و ماهرانه ای برای ورود به دانشگاه  نیست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در یکی دوسال گذشته صحبت هایی در مورد جایگزینی کنکور مطرح شد چون بستر و درگاه کنکور برای ورود به دانشگاه غیر فنی و ماهرانه نبوده است.

احد آزادی خواه در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص آخرین وضعیت طرح جایگزینی کنکور در مجلس شورای اسلامی گفت: از گذشته این موضوع در مجلس مطرح بوده است که باید مدل های ورود به دانشگاه جدید و نوین باشد به طوری که باید از مدل های سنتی فاصله بگیریم.

وی ادامه داد: در یکی دوسال گذشته صحبت هایی در مورد جایگزینی کنکور مطرح شد چون بستر و درگاه کنکور برای ورود به دانشگاه غیر فنی و ماهرانه نبوده است، در حال حاضر کمسیون آموزش مجلس به جد دنبال این موضوع بوده و برخی از نمایندگان مجلس هم پیگیر این قضیه هستند که شرایطی را ایجاد کنیم که برابر استاندارهای روز ورودی های دانشگاه ها را تامین کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در واقع آزمون تست زنی کنکور باید حذف شود به دلیل اینکه برخی موسسات به دنبال سود آوری هستند، و نباید آینده جوانان از این طریق به خطر بیفتد.

آزادی خواه تصریح کرد: باید پیوند هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش و انتخاب رشته ها در دانشگاه ها از طریق آزمون های ورودی جدید صورت بگیرد به طوری که به هر میزانی که در دانشگاه ها به دانشجو نیازداریم به دانشگاه بفرستیم.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1008036

وب گردی

وب گردی