علی اکبری: مشکلات ارتباط صنعت و دانشگاه در قالب پایان نامه بررسی می شود

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور طرح پایش گفت: تلاش کرده‌ایم با حوزه صنعت و دانشگاه مشکلات را دریافت و به زبان پایان نامه به دانشگاه ها اعلام کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی اکبری در دومین روز اجلاس سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد علوم و تحقیقات در حال برگزاری است، اظهار کرد: از یک سال پیش برنامه هایی برای واحدهای مختلف کشور در زمینه طرح پایش پیش‌بینی شده است که از جمله آن می‌توان به شبکه ارتباطی مدیریت بحران و مخاطرات واحد تهران غرب، انرژی واحد تهران جنوب، ایدز واحد تهران غرب، کشاورزی واحد ورامین و صنعت کفش و چرم واحد تبریز و .. اشاره کرد.

وی ادامه داد: ما عناوین مشخصی را به طور خاص انتخاب کردیم و تلاش کرده‌ایم با حوزه صنعت و دانشگاه مشکلات را دریافت و به زبان پایان نامه به دانشگاه ها اعلام کنیم.

علی اکبری گفت: در حال حاضر ۱۳‌نظام موضوعات پایش آماده شده است. تا کنون ۶۲ چالش بزرگ کشور را استخراج کرده‌ایم.

وی‌افزود: موضوع آب به طور ویژه در واحد خوراسگان پیگیری می‌شود، همچنین علاقه مندیم موضوع فرش دستبافت در قم پیگیری شود و چالش‌های آن مشخص شود تا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند به عنوان یک نهاد علمی به مسئله ورود کرده و مشکلات را حل کند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور طرح پایش گفت:در حوزه پتروشیمی در استان های در استان خوزستان و ماهشهر ورود خواهیم کرد، به حوزه صنایع معدنی در استان کرمان ورود کرده ایم. همچنین ۸۰ درصد نظام موضوعات نساجی در یزد استخراج شده و به موضوع دریاچه ارویه در تبریز وارد شده‌ایم.

وی افزود: ما مجموعه‌ای از چالش‌های بزرگ کشور را دریافت کرده و تلاش کردیم با یک مکانیزم خاص به آن ورود کنیم.

علی اکبری اظهار کرد: نزدیک به ۸۰ هزار تز فوق لیسانس را در حال حاضر می‌توان هدفمند کرد و به صورت بسته درآورد.

وی بیان کرد: یک برنامه با ذوب آهن اصفهان را در نظر داریم که قرار است چالش‌های این حوزه را استخراج کنیم و تلاش کنیم چالش‌های صنعت را رفع کنیم. این برنامه به تازگی آغاز شده است ۲۰ درصد کار انجام شده است.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور طرح پایش گفت: یک منطقه آزاد کیش را نیز در دستور کار داریم که قرار است در راستای رفع مشکلات آن وارد شویم.
تا کنون حدود ۲۵ برنامه علمی در دانشگاه آزاد در استان‌های متفاوت برگزار کرده‌ایم که از این تعداد حداقل ۱۷ مورد به نتیجه رسیده است، انشالله ۸ مورد باقی مانده را بتوانیم تا مهر ماه جمع بندی کنیم. تا امروز بالغ بر ۱۱ هزار پروپوزال در سامانه بارگذاری‌شده است.

وی اضافه کرد: گام دوم سامانه ما پایش آزاد است که قرار است تمامی برنامه‌ها در سامانه بارگذاری شود و اساتید بتوانند با توجه به رشته‌های خود نظام موضوعات پیشنهاد دریافت کنند.

علی اکبری تاکید کرد: تی سی دانشگاه آزاد در دانشگاه دیده شده و از اول‌مهر ماه ظرفیت دستی را پیگیری نمی کنیم و باید تمامی امور به صورت دستی پیگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008042

وب گردی

وب گردی