آمادگی حدود ۸۰ رشته پزشکی برای آموزش در فضای مجازی

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی ضمن تشریح عملکرد ساختاری این دانشگاه گفت: دولت دانشگاه مجازی پزشکی را تاسیس کرد تا صرفه جویی بزرگی در عین افزایش وکیفیت آموزش در فضای مجازی صورت گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،سید ناصر استاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بیشتر بار آموزش پزشکی بر عهده دولت است گفت: با توجه به اینکه بستر‌های فیبرنوری و مخابرات در کشور مناسب بود و مسئله بعد مسافت وجود نداشت، دولت دانشگاه مجازی پزشکی را تاسیس کرد تا صرفه جویی بزرگی در عین افزایش کیفیت آموزش در فضای مجازی صورت گیرد.

وی افزود: در این طرح به جای آنکه هریک از دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت مجزا بر روی سخت افزار و نرم افزار خود سرمایه گذاری کنند، دانشگاه علوم پزشکی مجازی به صورت تخصصی در یک مجموعه کل دانشگاه‌های علوم پزشکی را پشتیبانی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: بر اساس یک مطالعه سیستماتیک برای توسعه آموزش حوزه پزشکی، حدود ۸۰ رشته آمادگی دارند تا با امکانات فضای مجازی فعالیت برخی از بخش‌های خود را پیش ببرند. هدف دیگر از تاسیس دانشگاه مجازی این بود که فعالیت‌های دیگر این حوزه استاندارد سازی شود که در این خصوص موفق عمل کرده ایم.

استاد به دوره‌های مهارتی و توانمندسازی دانشگاه مجازی پزشکی اشاره کرد و گفت: در موضوع پزشک خانواده، پزشکان از طریق LMS با دانشگاه‌های خود در ارتباط هستند و نیازی نیست محیط کار خود را ترک کنند. همچنین آموزش اساتید با زیرساخت‌های مجازی بسیار موفق‌تر از گذشته بوده است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1008052

وب گردی

وب گردی