موسوی: ضرورت توجه اساتید دانشگاهی بر مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر حفظ ارزش‌های انقلاب تاکید شده است به همین منظور لازم است روسای دانشگاه از اساتید بخواهند که بر این موضوع و ارزشهای اسلامی تاکید داشته باشند، ما باید در زمینه ارزش های اسلامی گام‌های خوبی را برداریم موفقیت های خیلی خوبی نصیب دانشگاه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجید موسوی مشاور و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که دانشگاه آزاد اسلامی در تراز علمی کشور دارد انشاءالله همه ما روند تحول و پیشرفت خود را به سرعت ارتقا می دهیم.
وی ادامه داد: حراست نمی خواهد به عنوان یک مجموعه جدا وظایفی دیگر را انجام دهد. همانطور که می‌دانید در کشور پیشرفت های علمی بسیاری صورت گرفته است، بسیاری از افرادی که در داخل و خارج از کشور، نمی‌خواهند این پیشرفت را داشته باشند و برنامه‌ها را در راستای تحولات علمی متوقف می کنند. ما باید دست به دست هم دهیم و با کمک دانشگاهی با این وسعت بتوانم با این موارد مبارزه کنیم.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تقریبا دارای ۲۴ هزار عضو هیئت علمی و ۲۵ هزار استاد حق التدریس است. همچنین حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو از تشکل‌های مختلف در دانشگاه فعال هستند. شرایط دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی توسط دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی ترسیم شد، مسئولیت ما در گام دوم مسئولیت خطیر و سنگین است تا بتوانیم انتظار مقام معظم رهبری در زمینه تحول را ایفا کنیم.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بخشنامه آراستگی و شئون فرهنگی دانشگاه سال گذشته ابلاغ شد این بخشنامه بسیار گویا و واضح است بخشی از دانشگاه متولی اجرای آن شده است مجموعه فرهنگی دانشجویی و روسای محترم دانشکده ها، واحدها و تشکل ها در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند. بخشی از بار این وظیفه نیز مربوط به حراست است، در شرایط فعلی ما به عنوان مجموعه حراست به تمام واحدهای حراست کل کشور اعلام کرده و از آنها خواستیم با رعایت اخلاق اسلامی و کرامت همه دانشگاهیان را فعال کنند و در پیاده‌سازی این بخش گام بردارند.

وی بیان کرد: ما باید توجه عمیقی به پسوند اسلامی دانشگاه آزاد داشته باشیم در صورتی که دوستان نقطه نظری در این زمینه دارند باید آن را اعلام کنند. ما به این موضوع ورود کرده‌ایم و خدا را شکر با روش خوب عمل کرده و تذکر داده‌ایم بسیاری از دانشجویان در کارهایی ما را پذیرفته اند و همکاری های خوبی را با ما داشته‌اند.
موسوی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر حفظ ارزش‌های انقلاب تاکید شده است به همین منظور لازم است روسای دانشگاه از اساتید بخواهند که بر این موضوع و ارزشهای اسلامی تاکید داشته باشند، ما باید در زمینه ارزش های اسلامی گام‌های خوبی را برداریم موفقیت های خیلی خوبی نصیب دانشگاه خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه اموال و سرمایه هایی را به ما سپرده است باید در این زمینه اهمیت بیشتری به خرج دهیم تا بتوانیم این سرمایه‌ها را حفظ کنیم و نباید بی توجه باشیم تا برخی از افراد به خود اجازه دهند تا از اموال دانشگاه استفاده کنند اعتبار دانشگاه اعتبار ما اعتبار کشور و اعتبار نظام است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افراد پاکدست و انقلابی که دغدغه کار دارند می‌توانند مجموعه دانشگاه را سربلند کند افرادی که اموال و منافع شخصی خود را در نظر بگیرند نمی‌توانند کار بزرگی در دانشگاه آزاد اسلامی انجام دهد اما بالعکس اگر افرادی در دانشگاه با رویه تذهیب نفس و ارزش های انقلابی و جهادی فعالیت کنند، می‌توانیم با خیال راحت امانات دانشگاه را به آنها بسپاریم و مسئولیت‌ها را به آنها واگذار کنیم.

وی اضافه کرد: موضوعات پیشگیرانه در بحث‌های تامینی و استاندارد سازی فضای سلامت فیزیکی به دانشگاه ها مورد توجه ماست و در برخی موارد شاهد اتفاقی هستیم که موجب وارد شدن صدمات مالب به دانشگاه بودند، اگر این اتفاق بیفتد جبران آن کمی سخت خواهد بود اما در مجموع استان به استان تیم‌های مستقر خواهند شد و تمامی تیم‌ها را آنالیز و اسکن کرده و مسائل مربوط را با روسای واحد‌ها صورتجلسه و به آنها مشکلات موجود را اعلام می‌کنند.

موسوی بیان کرد: در مرکز حراست به همراه همکارانم در سراسر کشور با هدف کمک همه جانبه به تمامی مدیران و مسئولان محترم دانشگاه ها فعالیت می‌کنیم و انشالله با روی باز و سعه صدر و پیگیری‌های شبانه‌روزی روحیه تعاملی بتوانیم به شما خدمت کنیم. ما در ۲۴ ساعت شبانه روز آمادگی این را داریم که پیشنهادات سازنده شما را جویا شویم و آنها را به کار ببندیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد تمامی هدف ما این است که خدمتگزار خوبی برای شما باشیم انشاءالله با یک تعامل خوب به اهداف حفاظتی و حراستی را به نحو مطلوبی دست یابیم و حراستی باشیم که نگاه و افق بلند داشته باشد در عین حال به امور جاری و میدانی تاکتیکی کار، توجه می‌کنیم همچنین افق‌های بلند را نیز مدنظر قرار داده تا به پیشرفت و تعالی دانشگاه کمک کنیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1008062

وب گردی

وب گردی