دهقانی فیروزآبادی: دانشگاه آزاد اسلامی با شعار حل مسئله می‌تواند در نقشه علمی کشور پیشتاز باشد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در افق 1404 دانشگاه پیشرو کشور است اگر از ظرفیت های خود نهایت استفاده را کند. دانشگاه آزاد با شعار حل المسائل می تواند در نقشه علمی کشور پیشتاز باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز٬ روح الله دهقانی فیروز آبادی در دومین روز از مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ اقتصادی و مالی بر اساس درآمد شهریه ای است اما به دلیل تعداد کاهش دانشجویان دچار رکود می‌ شود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری ابراز کرد: دانشگاه آزاد بحث آموزشی کشور را به بهترین نحو انجام داد اما الان کارکرد آموزشی کشور از بین رفته است پس دانشگاه آزاد نیز دچار مشکل شده است.

وی اضافه کرد: دنیا به سمت دانشگاه پژوهش محور پیش رفت و باعث شد کارآفرین در جهان خلق شود و دلنشگاه های نسل سوم یعنی کارآفرین ایجاد شد.

دهقانی تصریح کرد: دانشگاه نسل چهارم یعنی دانشگاهی که از لحاظ بین المللی و جهانی آموزش و پژوهش را باهم انجام می دهد.

معاون تحقیقات و فناوری و نوآوری عنوان کرد: دانشگاه نباید تعییر ماهیت دهد و دانشگاه کارخانه انسان سازی است اما انسانی که به درد جامعه بخورد.

وی در خصوص واحدهای موفق دانشگاه آزاد در بحث فناوری گفت: شاید ده سال آینده دانشگاه آزاد نباشد چراکه باید دانشگاه آزاد به سمت کارافرینی پیش برود. دانشگاه آزاد باید براساس ظرفیت پیش برود تا موفق باشد مثلا گسترگی این دانشگاه در کل کشور کمک کننده این دانشگاه برای حل مشکلات بومی است.

دهقانی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی ۳۰ هزار استاد و بیش از ۳۰ هزار کارمند دارد که در نوع خود بی نظیر است.

این مسئول در خصوص ثروت انسانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در افق 1404 دانشگاه پیشرو کشور است اگر از ظرفیت های خود نهایت استفاده را بکند. دانشگاه آزاد با شعار حل المسائل می تواند در نقشه علمی کشور پیشتاز باشد.

وی خاطر نشان کرد: ساختار دانشگاه آزاد وسیله‌تی برای رسیدن به اهداف است پس دانشگاه آزاد باید به فکر تغییر ساختار باشد که در حال رخ دادن است و آن هم خلق معاونت فناوری در این دانشگاه است.

دهقانی اظهار کرد: فناوری و پژوهش می تواند به خلق ثروت برسد اگر درست ایده به نتیجه برسد و دانشگاه آزاد اسلامی در طرح پایش دقیقا به دنبال پرورش ایده های نخبگان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008067

وب گردی

وب گردی