نگاهداری: 40 درصد سود حاصل از فعالیت های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد به اساتید تعلق می گیرد

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس آیین نامه های جدید، از هر فعالیت های آزمایشگاهی که صورت می‌گیرد، ۴۰ درصد از سود حاصل از آن به استادی می‌رسد که این کار را انجام می‌دهد

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بابک نگاهداری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز اجلاس سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که در حال برگزاری است، اظهار کرد: من در اخبار و فعالیت ها مشاهده می کنم تمامی افراد از بایدها و نبایدها، خوبی ها و بدی ها می‌گویند در حالی که من معتقدم هر کس در هر سطحی باید نسبت به عملیاتی کردن این رویکردها توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: متناسب با فعالیت ها برنامه پنج ساله ای برای باشگاه پژوهشگران و نخبگان در نظر گرفته شد، یکسری جلساتی با مسئولان برگزار کردیم که دستورالعمل های لازم تدوین شده است. یکی از ماموریت‌های اصلی امور آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی تامین تجهیزات است، حدود ۹۴۷ هزار تجهیزات تخصصی در ۱۱۰ هزار آزمایشگاه و کارگاه وجود دارد، در بحث آزمایشگاه ها تمرکز را بر تغییر مدل کار آزمایشگاه‌ها قرار دادیم در بخش اول به دنبال درآمدزایی در بحث آزمایشگاه‌ها هستیم.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس آیین نامه های جدید، از هر فعالیت های آزمایشگاهی که صورت می‌گیرد، ۴۰ درصد از سود حاصل از آن به استادی می‌رسد که این کار را انجام می‌دهد و ۶۰ درصد آن نیز به دانشگاه تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: آیین نامه اجرای سامانه آزمایشگاه تحقیقاتی آزاد را در دستور کار داریم، با ماموریت درآمدزایی بیشتر بر روی آنها تمرکز کرده‌ایم، آیین نامه این بخش نیز آماده شده است شیوه نامه واحدهای پژوهشی با یک مدل جدید طراحی و تعریف کردیم چگونه این مراکز می‌توانند با مراکز بیرونی کارهای تحقیقاتی خود را انجام دهند. تمامی این شیوه نامه ها و آیین نامه ها در آستانه ابلاغ است که مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه را اخذ کرده‌اند.

نگاهداری بیان کرد: بحث آیین‌نامه معاملاتی پژوهشی و فناوری را در دستور کار داشتیم که به تصویب هیئت رئیسه رسیده است. طرح بازاریابی کارگاه ها و آزمایشگاه ها را دنبال می‌کنیم که در سامانه ساها پیگیری خواهد شد. اعلام خرابی دستگاه‌ها نیز از طریق این سامانه قابل اعلام خواهد بود. در راستای تدوین آیین نامه‌های مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌ها، نشست‌هایی که با شورای دانشگاه و مسئولان داشته‌ایم بر اساس نظرات متخصصان تدوین شده است. تاکنون حدود ۱۴ آیین نامه به استان‌ها ارسال شده است و نظر تکمیلی دوستان را گرفته‌ایم اعتقاد قلبی دارم که مشارکت در تصمیم سازی، مشارکت در اجرا را در پی دارد.

وی اظهار کرد: تدوین دستورالعمل ارزیابی خدمات اصلاحات را در دستور کار داریم که بر اساس آن درآمدها باید مبتنی بر عملکرد باشد. یعنی در مراکز رشد و باشگاه‌ها در نظر می‌گیریم که بسته بر عملکرد مدیر باشگاه که بر اساس شاخص ها تعیین شده است، به وی‌پرداخت شده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر چقدر پول در داخل سامانه دانشگاه آزاد اسلامی به گردش در بیاید و تمامی پرداخت‌ها داخل خود دانشگاه باشد، بسیار مطلوب است. بحث صدور و ابطال مجلات به عهده باشگاه پژوهشگران گذاشته شده است، تمامی پایان‌نامه‌ها قبل از جلسه دفاع باید یکی از مقالات خود را در دانشگاه آزاد اسلامی به چاپ برسانند آیین‌نامه در این زمینه تدوین شده است.

وی تاکید کرد: ما در باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تحولی اساسی انجام می‌دهیم فعالیت‌ها و اقدامات سازماندهی شده است، در حال حاضر باشگاه در دو حوزه دانشجویی و دانش‌آموزی حضور و فعالیت جدی خواهد داشت.
انتهای پیام/

کد خبر: 1008070

وب گردی

وب گردی