واحد علوم‌و‌تحقیقات، مدارس عالی مهارتی در رشته‌های آی تی و مدیریت تاسیس می‌کند

رئیس واحد علوم و تحقیقات گفت: در زمینه ایجاد مدارس مهارتی در رشته‌های آی تی (IT)، مدیریت و برخی از رشته‌‌‌های دیگر فعالیت‌هایی را آغاز کردیم که حدود 10 تا 15 دوره تدوین شده و مقدمات اولیه آن فراهم است.

رضا مسعودی رئیس واحد علوم و تحقیقات در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مدارس عالی مهارتی در این واحد دانشگاهی گفت: از 7 ماه پیش در زمینه ایجاد مدارس عالی مهارتی در رشته‌های آی تی (IT)، مدیریت و برخی از رشته‌‌‌های دیگر، فعالیت‌هایی را آغاز کردیم و حدود 10 تا 15 دوره تدوین شده که مقدمات اولیه آن فراهم است. در تیرماه سال‌جاری این رشته‌ها راه‌‌اندازی خواهد شد.

وی درباره ایجاد رشته‌‌های میان رشته‌ای در واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی ما در واحد علوم و تحقیقات ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای است. معاونت پژوهشی این واحد دانشگاهی هم تمام تلاش خود را برای فعالیت گسترده‌تر در ایجاد رشته‌های میان رشته‌‌ای به کارگرفته است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات در ادامه یادآور شد: در حال حاضر، در برخی از شاخه‌‌‌ها، رشته‌‌های میان رشته‌ای در واحد علوم وتحقیقات تدریس می‌شود. در حوزه انرژی مثلا اگر بخواهیم رشته میان رشته‌ای ایجاد کنیم تلفیقی از بحث‌های مدیریتی، حقوقی، فنی و علوم‌پایه خواهد بود و کلیه این موارد می‌تواند در قالب مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها تدوین شود که مستلزم بررسی وضعیت ساختاری مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌‌ها در دانشگاه آزاد است. اگر بتوانیم این بحث‌‌‌های ساختاری را نهادینه کنیم؛ بهترین برنامه کاری که می‌توانیم برای ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای داشته باشیم همین مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌‌هاست.

مسعودی درباره تحقق شعار 1404 و انتخاب دانشگاه آزاد به عنوان گزینه اول داوطلبان ورود به دانشگاه متذکر شد: بدون شک، با توجه به نقش گسترده‌ای که دانشگاه آزاد با حضور در دورترین و محروم‌‌ترین نقاط ایران در افزایش سطح تحصیلات عالیه در کشور داشته؛ اثرگذاری غیرقابل انکاری را در توسعه عدالت آموزشی ایفا کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: رسیدن دانشگاه آزاد به جایگاه نخست آموزش عالی کشور تا سال 1404، برای داوطلبان ورود به دانشگاه امری دور از واقعیت نیست؛ اما برای تحقق این هدف؛ نیازمند توجه به کارآفرینی و ایجاد رشته‌های کاربردی هستیم تا دانشجو اطمینان حاصل کند که بعد از فارغ‌التحصیلی بیکار نمانده و امکان اشتغال‌زایی مناسب برای فارغ التحصیلان این دانشگاه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008130

وب گردی

وب گردی