توانمند‌سازی استادان دانشگاه، یکی از راه‌های رسیدن به الگوهای تدریس نوین است

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاداسلامی گفت: یکی از راه‌های رسیدن به الگوهای تدریس نوین، توانمند‌سازی و به‌‌‌‌‌‌روزسازی استادان دانشگاه بوده و در مجموعه دانشگاه آزاد، همگام‌‌سازی  استادان این دانشگاه با روش‌‌‌‌های نوین تدریس در دیگر دانشگاه‌های دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

علیرضا منظری توکلی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تحقق شعار 1404 و انتخاب دانشگاه آزاد به عنوان گزینه اول داوطلبان ورود به دانشگاه گفت: برنامه‌‌هایی که دکتر طهرانچی برای ارتقای امور علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد و قرار گرفتن این دانشگاه در جایگاه نخست تا سال 1404 در نظر گرفته در صورت اجرایی شدن؛ بدون شک، منجر به انتخاب اول این دانشگاه برای هر داوطلب خواهد شد.

وی افزود: توجه به امور پژوهشی و طرح پایش در قالب حل مسائل کشور، ایجاد مدارس مهارتی و تربیت فارغ‌التحصیلان کارآفرین در دانشگاه آزاد؛ منجر به افزایش ارتقای این دانشگاه در میان دیگر مراکز آموزش عالی کشور شده که بدون تردید، بیشترین میزان داوطلب را به خود جذب خواهد کرد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاداسلامی در ادامه درباره مسئولیت جدیدی که در دانشگاه آزاد استان کرمان به عهده گرفته است، خاطرنشان کرد: گزینش رؤسای واحدها در سطح استان با تامل بیشتری انجام می‌شود و با توجه به تصمیم ناگهانی رئیس دانشگاه آزاد کرمان؛ در حال حاضر، مسئولیت این واحد دانشگاهی را با دستور دکتر طهرانچی و حفظ سمت در بخش معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاداسلامی به طور موقت به عهده گرفتم.

منظری توکلی در پایان درباره تغییر روش‌‌های سنتی تدریس به سمت الگوهای نوین و روز دنیا متذکر شد: یکی از راه‌های رسیدن به الگوهای تدریس نوین، توانمند‌سازی و به‌‌‌‌‌‌روزسازی استادان دانشگاه است که نقش تعیین‌کننده‌ای در این زمینه دارند. در مجموعه دانشگاه آزاد هم همگام‌‌سازی و ارتقای استادان این دانشگاه با روش‌‌‌‌های نوین تدریس در دیگر دانشگاه‌های دنیا مورد توجه قرار گرفته است. یکی از روش‌هایی که برای تغییر در نحوه آموزش در دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گرفته است؛ جایگزینی سیستم پژوهشی به جای سیستم قدیمی آموزش محور بوده که بدون شک، حرکت در مسیر پژوهش منجر به تربیت فارغ‌التحصیلانی کارآمد در زمینه حل مسائل کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008136

وب گردی

وب گردی