اجرای طرح میز خدمت در وزارت علوم و دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم گفت: طرح میز خدمت در وزارت علوم به صورت الکترونیکی و حضوری اجرایی شده است و هدف از اجرای این طرح جلوگیری از سرگردانی مراجعان در ادارات است.

فریدون جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره راه‌اندازی میز خدمت در دانشگاه‌ها و وزارت علوم گفت: میز خدمت به دستور ریاست جمهوری در چند بخشنامه درباره اجرای رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری همه دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: هدف از این کار جلوگیری از فساد اداری است و ارتباط مستقیم ارباب رجوع با کارشناس هم قطع می شود، به طوری که میز خدمت حدود 60 درصد از دانشگاه‌ها فعال شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم تصریح کرد: از هر یک از معاونت‌های آموزشی، پژوهشی، بازرسی و پاسخگویی به شکایات، یک کارشناس در بخش میز خدمت حضور دارد تا افرادی که به وزارتخانه یا دانشگاه‌ها مراجعه می‌کنند، با توجه به موضوع و محور مراجعه بتوانند از راهنمایی‌ها و پیگیری‌های کارشناسان بهره‌مند شوند و در نهایت به ارباب رجوع رسیدی برای مراجعه به کار خود داده می‌شود.

جعفری اضافه کرد: درحال حاضر طرح میز خدمت در وزارت علوم به صورت الکترونیکی و حضوری اجرایی شده است و هدف از اجرای این طرح جلوگیری از سرگردانی مراجعان در ادارات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008142

وب گردی

وب گردی