حمایت واحد سمنان از اردوهای جهادی در مناطق زلزله زده

مسئول اردوهای جهادی امام حسن(ع) دانشگاه‌های استان سمنان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برای اعزام گروه جهادی به مناطق زلزله زده کرمانشاه کمک‌های بسیار ارزنده‌ای انجام داد و بیشترین هزینه‌های این اردوها را متحمل شد.

فاطمه زهرا تجلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه اردوهای جهادی هیئت امام حسن(ع) در کل ایام سال برگزار می‌شود، گفت: با توجه به جنس کارهای جهادی و مدت لازم برای نهایی شدن فصول آن، این اردوها تعیین خواهند شد.

مسئول اردوهای جهادی امام حسن(ع) دانشگاه‌های استان سمنان تصریح کرد: با بررسی و نیازسنجی که صورت گرفت، امسال تابستان اردوی جهادی در سطح شهری برگزار خواهد شد. این کلا‌س‌ها از تاریخ 15 تیرماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در تابستان کلاس‌های فوق برنامه برای گروه سنی کودک و نوجوان در مناطق حاشیه‌ای و شهری استان سمنان برگزار خواهد شد.

تجلی درخصوص تنوع اردوهای جهادی بیان کرد: در هیئت امام حسن(ع) کارهای خدمت‌رسانی به مردم بسیار متفاوت است به عنوان مثال در ایام منتهی به امتحانات کلاس‌های کمک آموزشی توسط دانشجویان داوطلب برگزار می‌شود.

این فعال دانشجویی درخصوص آمار افرادی که تابستان سال گذشته در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده بودند، گفت: 950 نفر از 3 منطقه استان سمنان در کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های درسی، فرهنگی و مشاوره‌ای شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شده است این کلاس‌ها در زمینه‌های آموزشی، دینی، مهارتی، خلاقیت، کارآفرینی، فنی و غیره برگزار شود. تمام علمی که دانش آموزان و دانشجویان به آن در آینده نیاز دارند، سعی شده در این کلاس‌ها آموزش داده شود.

تجلی پیرامون چالش اصلی برگزاری اردوهای جهادی عنوان کرد: مشکلات مالی عضو ثابت چالش‌های اردوهای جهادی است. به عنوان مثال کلاس‌های آموزشی در مناطق حاشیه‌ای و کم توان برگزار می‌شود، پس طبیعتا از آنان نمی‌توان وجهی دریافت کرد. تامین بودجه برای خرید تجهیزات برای کلاس‌های رباتیک و خلاقیت به شدت سخت است که اصولا‍‍ با ورود خیرین، مشکلات تا حدودی تعدیل پیدا می‌کند.

مسئول اردوهای جهادی امام حسن(ع) دانشگاه‌های استان سمنان حمایت دانشگاه‌ و مسئولان از دانشجویان جهادگر را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: دانشگاه‌های استان سمنان در گذشته حمایت‌های مالی بسیار مناسبی را از اردوهای جهادی انجام دادند؛ اما به صورت خاص دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برای اعزام گروه جهادی به مناطق زلزله زده کرمانشاه کمک‌های بسیار ارزنده‌ای انجام داد و بیشترین هزینه‌های اردوها را متحمل شد. دانشگاه فرهنگیان باتوجه به رسالتی که عهده‌دار است، در مباحث آموزشی به صورت جهادی بسیار کمک کردند.

وی ادامه داد: از مشکلات دیگر عوض شدن پی در پی مسئولان دانشگاهی است، بچه‌های جهادی تا بخواهند با رؤسای جدید ارتباط برقرار کنند، زمان و انرژی می‌برد و کار را سخت می‌کند.

تجلی استقبال مردم از دوره‌های آموزشی را باعث تداوم روحیه جهادگری دانست و گفت: برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و برنامه‌های سرگرمی در مناطق کم توان به قدری با استقبال مردم مواجه می‌شود که گاهی اداره این مراسم از عهده توان کادر دانشجویی خارج می‌شود. دلیلش این است که همواره سعی کرده‌ایم کنار مردم باشیم، خدمات اردوهای جهادی را به مردم بشناسانیم و اعتمادسازی را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008160

وب گردی

وب گردی