نهادهای واسطه برای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت سرمایه‌گذاری کنند/ به‌ دنبال بازگشت نخبگان هستیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان، سرمایه‌گذاری‌های مناسبی برای بازگشت نخبگان به کشور انجام شده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چالش های ارتباط دانشگاه با صنعت و اقدامات دولت در این حوزه اظهار کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه ارتباطی دو طرفه است؛ هم ساختار دانشگاه های کشور بر اساس ارتباط با صنعت شکل نگرفته و هم پایه های صنعتی بر مبنای ارتباط با یک مرکز دانش بنیان طراحی نشده است. در واقع صنعت و دانشگاه پدیده هایی وارداتی در ایران محسوب می شوند.

وی افزود: امروز دانشگاه و صنعت وظیفه دارند رویکردهای خود را بر اساس ارتباط با یک‌دیگر تغییر دهند؛ در این راستا بایستی نهادهای واسط و بخش خصوصی سرمایه گذاری کنند.

ستاری تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده های کسب و کار و صندوق های خطرپذیر از جمله بخش هایی هستند که می توانند محیط مطلوبی را برای ارتباط دانشگاه با صنعت ایجاد کنند؛ امروز اکوسیستم خوبی در کشور ایجاد شده است که چگونه بتوانیم ارتباط میان دانشگاه و صنعت را افزایش دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره خروج نخبگان از کشور گفت: درباره خروج نخبگان از کشور، موضوع اکوسیستم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ باید به جای برنامه ریزی برای خروج نخبگان، برنامه ای برای بازگشت آن ها تنظیم کنیم.

وی اذعان داشت: امروز در بسیاری از کشورهای دنیا، عدد قابل توجهی از نخبگان ایرانی هستند که تقاضای بازگشت به کشور را دارند تا در چرخه خدمت رسانی به کشور قرار گیرند؛ لذا برنامه های معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان بر این اساس شکل گرفته و سرمایه گذاری های مناسبی برای بازگشت نخبگان به کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008163

وب گردی

وب گردی