قانون «حفاظت از خاک» توسط رئیس جمهور ابلاغ شد

حسن روحانی، قانون «حفاظت از خاک» را برای اجرا به سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهادکشاورزی ابلاغ کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور «قانون حفاظت از خاک» را برای اجرا به سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهادکشاورزی ابلاغ کرد.

قانون حفاظت از خاک که ۴ خرداد ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی و ۱۲ خرداد ۹۸ در شورای نگبان به تصویب و تایید رسیده برای اجرا ابلاغ شد.

گفتنی است، این لایحه به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهادکشاورزی در جلسه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ هیئت وزیران به تصویب رسیده بود.

با توجه به اینکه مدیریت و بهره‌برداری از منابع خاک و جلوگیری از آلودگی و تخریب آن یکی از مهمترین چالشهای حال و آینده کشورهای در حال توسعه به ویژه کشورهای واقع در منطقه خشک و نیمه خشک از جمله ایران شناخته می‌شود و یکی از دلایل مهم مدیریت غیر علمی و سوء رفتار با خاک در کشور، نبود قانونی جامع و فراگیر است که بتواند فعالیت های کلیه آحاد جامعه، دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط را در جهت جلوگیری از تخریب و آلودگی و مدیریت بهینه خاک کشور هماهنگ نماید، بنابراین به منظور حفظ پایداری خاک و حفاظت کمی و کیفی، کاربری صحیح و بهره برداری بهینه از خاک و جلوگیری از تخریب و آلودگی آن و احیاء، اصلاح و بهسازی خاک‌های تخریب و آلوده شده، لایحه مذکور تهیه و پس از طی مراحل قانونی به صورت قانون ابلاغ شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008167

وب گردی

وب گردی