دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین جذب دانشجوی خارجی را دارد/ شهریه دانشجویان غیر ایرانی همانند دانشجویان ایرانی‌ست

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیشترین میزان جذب دانشجو از کشورهای همسایه متعلق به دانشگاه آزاد است. در سال 97، جذب حداکثری دانشجوی غیرایرانی را داشتیم و بیش از 2300 نفر دانشجوی خارجی جذب کردیم.

علیرضا شیخ‌عطار معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌های پیش روی بخش بین‌‌الملل دانشگاه آزاد در سال جاری گفت: در سه کشور عراق، سوریه و عمان برنامه افتتاح واحد داریم که کارهای اداری آن در حال انجام است و بخش مهمی از آن مربوط به سیستم‌های اداری آن کشورهاست که بعضا به خاطر مسائل بروکراتیک طولانی شده و افتتاح این واحدها؛ بر مبنای توافق‌نامه‌های خاصی بوده که با دولت‌ها و وزاری آموزش عالی آنها و دانشگاه آزاد منعقد شده است.

وی درباره جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد افزود: در سال 97، جذب حداکثری دانشجوی غیرایرانی را داشتیم و بیش از 2300 نفر دانشجوی خارجی جذب کردیم که رکوردی بی‌نظیر در آموزش عالی کشور محسوب می‌‌شود و بیشترین میزان جذب دانشجو از کشورهای همسایه متعلق به دانشگاه آزاد است.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیر‌ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره مهم‌‌ترین برنامه‌های امور بین‌الملل دانشگاه آزاد و نقش تعیین شده واحد آکسفورد در این بخش خاطرنشان کرد: اولویت‌های ما در سال جاری افزایش تعداد دانشجویان غیرایرانی و ایجاد واحدهای مختلف دانشگاهی در دیگر کشورهاست. واحد آکسفورد در حقیقت به عنوان واحد پشتیبان دیگر واحدهای بین‌‌الملل عمل می‌کند. با توجه به تغییر مدیریتی که در این دانشگاه اعمال شده از امسال، ارائه رشته‌های جدید و دوره‌های کوتاه مدت، همکاری‌‌های علمی با دانشگاه‌های معتبر به عنوان پایگاهی برای تبادلات بین‌المللی دانشگاه آزاد در این واحد دانشگاهی انجام خواهد شد.

شیخ‌عطار درباره شهریه پرداختی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد تاکید کرد: شهریه پرداختی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد همانند شهریه دانشجویان ایرانی در داخل کشور است و میزان شهریه‌ای که به عنوان مثال یک دانشجوی عراقی در کشور خودش باید پرداخت کند بسیار بیشتر از شهریه‌‌ای است که برای تحصیل در ایران می‌پردازد.

وی درباره تبادلات همکاری با کشور دوست و همسایه افغانستان متذکر شد: ما معتقدیم که دانشجوی افغانستانی همان نقشی را در تمدن‌‌سازی اسلامی خواهد داشت که دانشجوی غیرایرانی دارد. بنابراین تمام امکانات علمی و آموزشی که برای دانشجویان ایرانی فراهم است در اختیار این دانشجویان قرار می‌دهیم و در واحدهای دانشگاهی که دانشجوی غیرایرانی داریم دفاتر حمایت و هدایت گذاشتیم. چند نفر را در حد رئیس گروه، کارشناس و عضو هیات علمی که مشکلات شخصی این افراد را پیگیری کنند تعیین کردیم و کلیه این امکانات شامل همه دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران می‌‌شود.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیر‌ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: در طول یک‌‌سال گذشته در معاونت امور بین‌الملل دانشگاه آزاد، استراتژی نوینی را تالیف کردیم که هم‌جهت با منویات مقام معظم رهبری با پایه تمدن‌سازی که جز سیاست‌های ایشان است؛ خودمان را ابزاری برای رشد و توسعه تمدن اسلامی از طریق جذب دانشجویان ایرانی و غیرایرانی خصوصا دانشجویان مسلمان در سراسر دنیا قرار دادیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008193

وب گردی

وب گردی