ورزشگاه مثل دانشگاه است/ باید ثابت کنیم در ایران تبعیض جنسیتی وجود ندارد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: باید با سرعت به یک نقطه مشترک برسیم تا به جای سخنرانی و شعار نشان دهیم در ایران تبغیض جنسیتی وجود ندارد و هرکجا که ما به دخترانمان فرصت دادیم خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جشن تجلیل از چهره های ورزشی و علمی دانشجویان دانشگاه الزهرا با حضور رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: دوست دارم در ابتدای سخن همه دختران قهرمان مورد تشویق قرار بگیرند چون ما باور‌ داریم زن‌ یعنی انسانیت و زنان همه خوبی ها را در این سرزمین آورده اند و پرچمدار این حوزه زنان ایران هستند و این یک فرصت برای صعود به قله های توسعه است.

وی ادامه داد: ما باید قبول داشته باشیم جامعه بدون زنان به قله صعود نخواهد رسید. با توجه به گفته امام خمینی (ره) جامعه بدون زنان روی سکو افتخارات قرار نخواهد گرفت که امام زن را یک انسان وارسته می داند که باید در استراتژی ۱۰ ساله بتوانیم در رویداد های جهانی نیمی از زنان در مسابقات شرکت کنند.

صالحی امیری افزود: باید با سرعت به یک نقطه مشترک برسیم تا به جای سخنرانی و شعار نشان دهیم در ایران تبغیض جنسیتی وجود ندارد و هرکجا که ما به دخترانمان فرصت دادیم خوش درخشیدند. مدتی قبل به دیدار آیت الله املی رفتم و تعبیر زیبایی داشتند که حضرت فاطمه زهرا بهترین مردان عالم بود.

وی ادامه داد: باید نگاه تبعیض را در این سرزمین از خود دور کنیم چون ورزشگاه مانند سینما و دانشگاه است و حضور زنان ما در ورزشگاه به فضیلت های ورزشگاه کمک می کند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: مگر با حضور مردان در ورزشگاه با چالش مواجه نمی شویم در حالی که ما در دو رویدادی که بانوان در ورزشگاه حاضر شدند هیچ تنش و چالشی نداشتیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1008219

وب گردی

وب گردی