مهارت آموزشی وجه تمایز مدارس سما با مدارس دولتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر استان فارس گفت: در مدارس سما هر دانش آموز فرصت می‌یابد تا همزمان با یادگیری دروس خود، یک مهارت را در زمینه خاص دنبال کند؛ این پتانسیل و برتری نسبت به مدارس دولتی یا نیمه دولتی است.

عباس قلتاش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درخصوص مدارس سمای واحد صفاشهر گفت: سازمان سما به عنوان تنها سازمان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی با هدف کمک به وزارت آموزش‌وپرورش راه‌اندازی شد. در همین راستا بیش از دو سال از عمر تأسیس مدارس سما در این واحد دانشگاهی می‌گذرد. این مدارس با مرکزیت پیش دبستان و دبستان در دوره‌های ابتدایی فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر استان فارس با تاکید بر شعار سازمان سما؛ یعنی «هر دانش‌ آموز یک مهارت» اضافه کرد: با توجه به شرایط بومی استان فارس سعی شده است برخی مهارت‌های لازم به صورت ویژه در کنار برنامه‌های درسی رسمی در این مدارس تدریس شود.

وی با بیان اینکه مدارس مهارتی بیشتر برای مقطع تحصیلی متوسطه است، ابراز کرد: البته به معنای این نیست که در مقطع ابتدایی ظرفیتی برای فعالیت مدارس مهارتی وجود ندارد بلکه ممکن است کارآیی لازم را نداشته باشد.

قلتاش مدارس سما را ویژه و تخصصی‌تر از مدارس دولتی برشمرد و بیان کرد: در مدارس سما هر دانش آموز فرصت می‌یابد تا همزمان با یادگیری دروس خود، یک مهارت را در زمینه خاص دنبال کند. این پتانسیل و برتری این مدارس نسبت به مدارس دولتی یا نیمه دولتی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر استان فارس خاطرنشان کرد: برای حرکت به سمت نقشه جامعه علمی کشور آموزش‌های بنیادی و تحصیلات تکمیلی اساس و زیربنای کار است، لذا زمانی که به این فاکتورها توجه شود، دانشجویان و دانش‌آموزان در مهارت‌های بنیادی در دوران تحصیلی ابتدایی و متوسطه تقویت و پرورش می‌یابند.

وی عنوان کرد: با کمک مدارس مهارتی می‌توان افراد آماده‌تری را به حوزه آموزش عالی تحویل داد تا در مسیر حرکت به سمت پیشبرد اهداف نقشه جامع علمی کشور گام‌های موثرتری را بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008225

وب گردی

وب گردی