پذیرش دانشجو در 70 رشته دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد خوراسگان

رئیس دانشگاه آزاد واحد خوراسگان گفت: با توجه به نتایج اولیه آزمون دکتری سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی و شروع مصاحبه های تخصصی از نیمه دوم تیرماه، آماده پذیرش دانشجویان جدید دکتری در 70 رشته تخصصی هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد خوراسگان، احمد آذین با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه جهت ثبت نام در سامانه مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برای اعلام آمادگی شرکت در مصاحبه تخصصی تا 29 خرداد ماه، تعیین مهلت شده است، از کلیه قبول شدگان مرحله کتبی خواست، ثبت نام خود را به روزها و ساعت های پایانی موکول نکنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با تأکید بر کیفیت های بالای علمی این دانشگاه، اظهار کرد: امکان بهره مند شدن از اساتید صاحب نام و پر استناد و تجربه عملی تبدیل ایده به فناوری در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، این دانشگاه همواره از اولویت های انتخاب داوطلبین دوره های تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکتری بوده است.

وی با تبیین بخشی از دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی این دانشگاه در عرصه های ملی و بین المللی و امکانات، قابلیت ها و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و بالینی آن گفت: موقعیت استان و بویژه شهر اصفهان به عنوان مرکز جغرافیایی کشور و سابقه ارزشمند تاریخی آن، همواره اصفهان را در زمینه‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و ... پیشقراول و جلودار قرار داده است.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: تفاهم نامه های بین المللی ایجاد شده با دانشگاه‌های معتبر در کشورهای آسیای جنوب شرقی و کشورهای اروپایی در حوزه تبادل استاد و دانشجو و انجام تحقیقات مشترک، بویژه تفاهم نامه های جدید با دانشگاه دولتی سوئیس و دانشگاه چارلز در کشور چک، امکان بهره مندی دانشجویان دوره های دکتری را برای استفاده از ظرفیت‌های علمی روز دنیا و نیز فرصت مطالعاتی در این دانشگاه‌ها، فراهم کرده است.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ارزیابی دکتر طهرانچی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی از واحد اصفهان و هم سنگ قرار دادن کیفیت ها و امکانات تحقیقاتی آن در کنار دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف، اظهار کرد: امروزه مهم ترین انتظار دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ورود به عرصه فعالیت های اجتماعی و تولید ثروت از فعالیت های دانش بنیان است که خوشبختانه این تجربه در واحد اصفهان به زیبایی رقم خورده است و شرکت های دانش بنیان واحد اصفهان هم به لحاظ کمیت و هم کیفیت گوی سبقت را از دیگر واحدهای دانشگاهی کشور ربوده است.

آذین با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی، مباحث مربوط به شهریه و هزینه تحصیل است عنوان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و با ارائه تسهیلات ویژه‌ای از جمله؛ وام‌های طولانی‌مدت، وام های بعد از تحصیل و تقسیط شهریه و حتی معرفی افراد به بانک های طرف قرارداد برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت تا سقف 30 میلیون تومان، سعی شده این دغدغه ها را به حداقل برسانیم و دانشجویان دکتری صرفا بر روی مباحث عملی و پژوهشی متمرکز شوند.

دکتر آذین با اشاره به افتخارات فراوان داخلی و بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی در طول بیش از سه دهه قدمت فعالیت خود، نه تنها به عنوان یک دانشگاه مطرح علمی شناخته می شود بلکه در بسیاری از حوزه‌ها از جمله تولید بذرهای هیبرید، فناوری مالچ رسی، ثبت اختراعات فراوان و فعالیت شرکت های متعدد دانش بنیان به عنوان یک دانشگاه پیشرو شناخته می شود.

وی در خصوص امکانات رفاهی این دانشگاه اظهار کرد: امکانات و خدمات رفاهی و خوابگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با شرایط مناسب و نیز خدمات مربوط به اغذیه و دیگر امکانات رفاهی و ورزشی بخشی از خدماتی است که این دانشگاه به منظور تسهیل زمینه تحصیل دانشجویان دوره های مختلف، بویژه دانشجویان دکتری، فراهم کرده است.

احمد آذین در پایان تصریح کرد: این واحد دانشگاهی، با داشتن بیش از 18 هزار دانشجو و بیش از 220 رشته تحصیلی که از این تعداد 140 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند، و فعالیت بیش از 1000 عضو هیأت علمی و استاد تمام وقت و مدعو، همواره به عنوان یک شهر دانشگاهی، تلاش کرده است تا با ارائه جدیدترین آثار علمی دنیا و استفاده از تجارب برترین اساتید کشوری، با تاکید بر نخبه پروری و مهارت محوری، بتواند، نسل آینده ساز ایران اسلامی را تربیت نماید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1008267

وب گردی

وب گردی