جشنواره مسابقات بومی محلی خانوادگی در منطقه 13

جشنواره مسابقات بومی و محلی خانوادگی با محوریت خانواده پویا و شاد به همراه آیتم های هنری ، قرعه کشی و اهدای جوایز نفیس ویژه کودکان و نوجوانان به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در بوستان پیروزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی رحمان زاده ورزش را از راه های افزایش نشاط اجتماعی دانست و گفت: سعی داریم با استفاده از ظرفیت های محلی ، فضای شادی و امید به زندگی را در محلات به ارمغان بیاوریم که در این راستا ، جشنواره مسابقات بومی محلی خانوادگی در بوستان پیروزی به اجرا درآمد و با استقبال شهروندان رو به رو شد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش های بومی و محلی و ارتباط بین نسلی با این ورزش ها می تواند از منسوخ شدن این فرهنگ های اصیل جلوگیری کند افزود: در بازی‌های گذشته قانون‌پذیری، مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و نیل به برتری در قالب آن گنجانده شده بود و این امر می‌تواند با برگزاری اینگونه جشنواره‌ها به نسل امروزی انتقال داده شود.

به گفته رحمان زاده در این جشنواره که با شعار تندرستی ، سلامتی و نشاط و به منظور ترویج و احیای سرگرمی های سنتی برگزار شد،کودکان و نوجوانان در بازی های بومی و محلی شامل کمربند بازی، وسطی، طناب کشی و هفت سنگ با یکدیگر به رقابت پرداختند.

گفتنی است ، در این جشنواره ،شیخ الاسلامی رییس کمیته همگانی ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان تهران ، داورزنی ،رییس هیات ورزشی روستایی و بازی های بومی محلی استان تهران، دکتر بهرامی، دبیر هیات ورزشی روستایی و بازی های بومی محلی استان تهران ، احمدوند ، رییس روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و سبحانی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۳ حضور داشتند و در پایان از نفرات برگزیده با اهدای جوایز تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008278

وب گردی

وب گردی