حرکت دانشگاه‌ها به سوی پژوهش محوری با ارائه طرح های عملی اساتید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: اساتید باید با ارائه طرح‌های علمی، زمینه را برای حرکت دانشگاه‌ها به سمت پژوهش‌محوری مهیا کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد شهرکرد، دبیران و دانشجویان عضو انجمن های علمی در نشستی صمیمانه با هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد دیدار و گفت و گو کردند.

نیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در این دیدارخطاب به دانشجویان گفت: برای اینکه دانشگاه، فقط دانشگاه آموزش محور نباشد، باید از استادان دانشگاه بخواهید تا با ارائه طرح های علمی و برگزاری سمینارهای علمی به سمت دانشگاهی پژوهش محور گام برداریم.

وی افزود: با پژوهش و برگزاری سمینارهای علمی خوب در دانشگاه و همکاری متقابل دانشجویان و اعضای هیأت علمی، می توانیم از دستأوردهای علمی جامعه بصورت به روز استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضا قاسمی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: اصل وجود ارتباط بین علم و اخلاق، امری انکارناپذیر است به‌ طوری‌که هر چه بر معرفت انسان نسبت به صفات پسندیده و اعمال شایسته افزوده شود و از آثار زیان‌بار و پیامدهای منفی صفات اخلاقی ناپسند بیشتر آگاه شود، بی‌شک در تربیت اخلاقی او مؤثرتر است و او را به سمت اخلاق پسندیده‌ بیشتر سوق می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمی‌نژاد تصریح کرد: علم باید اخلاقی باشد وگرنه به جایی نمی رسد. انجمنی که علمی است اما دستورات خدای خود را در انجمن نادیده می گیرد علم مفید نیست و آسیب است.

حسین سازگار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم در این نشست صمیمی هدف از تشکیل انجمن های علمی را فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای ظهور استعدادها، خلاقیت‌ها و شکوفایی علمی دانشجویان، نهادینه ساختن فعالیت‌های فوق‌برنامه علمی و مطالعاتی، شناسایی دانشجویان مبتکر و پژوهشگر به منظور حمایت و نیز بهره‌گیری از آنان برای ارتقای فعالیت‌های علمی پژوهشی دانشگاه، پرورش توانایی انجام فعالیت‌های گروهی در دانشجویان و کسب تجربه‌های اجرایی و مهارت‌های کارآفرینی عنوان کرد.

در پایان این نشست تعدادی از دبیران انجمن های علمی، مشکلات انجمن های خود را مطرح و مسئولان دانشگاه به سوالات پاسخ دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008288

وب گردی

وب گردی