تمدید مهلت ثبت‌نام کاردانی نظام جدید تا 30 خرداد

مشاور عالی سازمان سنجش از تمدید مهلت ثبت نام و انتخاب رشته در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ خبرداد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به تغییر نظام آموزشی آموزش پرورش به نظام 3-3-6 گفت: با توجه به مصوبه 26 اسفند 97 شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام 3-3-6، افراد واجد شرایط می توانند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال 98 اقدام کنند.

وی ادامه داد: دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال 98، همزمان با ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از روز یکشنبه 19 خرداد منتشر شده است. ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون، در یک مرحله از طریق سایت سنجش انجام می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با توجه به اینکه امروز آخرین فرصت ثبت‌نام و انتخاب رشته در این دوره ها بود، برای مساعدت به افرادی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته و ثبت نام در این دوره ها اقدام نکرده‌اند، مهلت ثبت نام و انتخاب رشته تا پنجشنبه ۳۰ خرداد تمدید شد.

وی با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی نظام جدید بیان کرد: تا صبح امروز یکشنبه 26 خرداد تعداد 79 هزار و 443 نفر در این دوره‌ها ثبت نام و نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند. لازم به ذکر است پذیرش در رشته‌های امتحانی دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی سال 98 در 9 رشته امتحانی الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی با آزمون صورت می‌گیرد. همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته،‌ آزمون این رشته‌ها در روز جمعه 11 مرداد 98 برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات پذیرش بدون آزمون برخی از رشته‌های کاردانی نظام جدید اظهار کرد: همچنین پذیرش در 30 رشته امتحانی معدن، ناوبری، الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک موتورهای دریایی، امور اداری، تربیت کودک، مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی - نقاشی، امور دامی، الکترونیک، امور زراعی و باغی، ساخت و تولید، ماشین‌های کشاورزی، صنایع فلزی، موسیقی، صنایع چوب و مبلمان، هتلداری و گردشگری، چاپ، حمل و نقل، ساختمان، مکاترونیک، صنایع شیمیایی، پویانمایی، صنایع نساجی، فتوگرافیک، متالورژی، معماری داخلی، سرامیک و صنایع دستی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی یا همان بدون آزمون است.

متقاضیان این رشته‌های امتحانی در این مرحله، باید فقط ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند، طبیعتا آزمونی برای این دسته از داوطلبان برگزار نمی‌شود و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم خواهد بود. ظرفیت پذیرش دوره‌های کاردانی نظام جدید 255 هزار و 608 است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008304

وب گردی

وب گردی