روح پهلوانی در ورزش کشور مجروح است/ فلسفه ورزش با خیلی از رشته‌ها گره می‌خورد

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ورزش کشور از نظر روحی مجروح است و از نظر پهلوانی و اخلاق دچار ضعف بوده و این موضوع برای همه مشخص است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کمال جوانمرد در حاشیه نشست هم اندیشی رویدادهای ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سال گذشته با همت واحد های دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به محدودیتی هایی که داشتیم 40 رویداد ورزشی برگزار کردیم. با کم ترین حاشیه مسابقات را برگزار کردیم و در سال 98، 30 رویداد ورزشی جدید را در برنامه قرارداده ایم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه اجتماعی زیادی دارد و به وسیله ورزش سعی می کنیم برند سازی را افزایش دهیم. از طرفی بنا بر گفته مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب برداشته شده است و در گام اول بحث رشد، تثبیت و رونق بود؛ اما در گام دوم اساسا بحث تحول در میان است و ما باید در بخش ورزش هم گام دوم را لحاظ کنیم.

جوانمرد ادامه داد: ورزش کشور از نظر روحی مجروح است و از نظر پهلوانی و اخلاق دچار ضعف بوده و این موضوع برای همه مشخص است. محبوبیت کنار رفته و شهرت در ورزش زیاد شده است. تمام رویداد های ورزشی را براساس پیوست فرهنگی طراحی کرده ایم و معتقدیم در گام دوم انقلاب علاوه بر حفظ اقتدار ورزش در میادین بین المللی باید بحث روح انقلابی گری که از اهمیت بالایی برخوردار است را هم در ورزش لحاظ کنیم.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: رویارویی با اسرائیل همانطور که رهبری فرمودند جزو خط قرمز های ماست و این موضوع جای بحثی ندارد. رژیم صهیونیست ارزش بحث کردن ندارد و دانشگاه آزاد اسلامی این پتانسیل را برای تنظیم سیاست ها دارد.

وی عنوان کرد: ورزش نیاز به ورزش یار دارد که با حضور در کنار ورزشکاران آنها را هدایت کنند تا در مسیر درستی قرار گیرند. ورزش فراتر از ورزش است و فلسفه ورزش خیلی مهم بوده و با خیلی از رشته ها گره خورده است. ورزش در جنگ نرم یک قدرت نرم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008306

وب گردی

وب گردی