دانشگاه های مسأله محور، نیاز امروز جامعه علمی هستند

رئیس دانشگاه آزاد استان سمنان گفت: نیاز امروز جامعه، دانشگاه‌هایی مساله محوراست که با شناسایی مشکلات  و موانع، اقدام به ارائه راهکارهای کاربردی و اقتصادی پویا کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد سمنان، عبدالله خالصی دوست در نشست خبری که به مناسبت 37 سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد سمنان برگزار شد با بیان خدمات این دانشگاه به جامعه اظهار کرد: برخلاف بسیاری از دانشگاه‌ها که تنها ملاک آن‌ها توسعه پژوهشی و آموزشی است اولویت این دانشگاه علاوه بر موارد فوق توسعه علوم انسانی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تربیت افراد یک جامعه زیرساخت اساسی توسعه پایدار در هر کشوری است خاطرنشان کرد: این دانشگاه مصداق عینی اصل 44 قانون اساسی در کشور است که با وجود گستردگی و تعدد استان‌ها در کشور توانسته است عدالت اجتماعی را به منصه ظهور رسانده و آموزش عالی را در اقصی نقاط کشور بدون اینکه باری بر دوش دولت بگذارد پوشش داده و همواره به آرمان‌های انقلاب وفادار بماند.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان به‌عنوان یک قدرت آموزشی مطرح است و در ماموریت امروزش به دنبال قدرت اقتصادی دانش‌محور است تأکید کرد: نیاز جامعه امروز، دانشگاه‌هایی مساله محوراست که در جهت توسعه پایدار و هدفمند در راستای حل مشکلات جامعه حرکت کرده و با شناسایی مشکلات و موانع، اقدام به ارائه راهکارهای کاربردی و اقتصادی پویا کنند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با شناسایی نیازهای جامعه و فراهم کردن زیرساخت‌ها در تلاش است که بتواند رویکردهای جدیدی از دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم را به عرصه ظهور برساند. چرا که امروز علاوه بر کمیت آموزشی بالا بردن کیفیت و توسعه اقتصادی دانش‌محور از جمله نیازهای اساسی جامعه در امر آموزش عالی محسوب می‌شود.

خالصی دوست با اذعان به اینکه معتقدیم برای آموزش صحیح و کاربردی باید از کودکی فرهنگ‌سازی کرد افزود: ما در مأموریت‌های خود به دنبال سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش هستیم و معتقدیم آموزش همیشگی است و محدودیت را نمی‌پذیرد. برنامه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از مقطع پیش‌دبستانی شروع می‌شود و تا مقطع ی در آموزش عالی ادامه می‌یابد.

جلسه نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان پیش از ظهر امروز در سالن جلسات حوزه ریاست واحد سمنان با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی این استان برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1008347

وب گردی

وب گردی