تحصیل‌کرده‌ها سلامت‌ترند

ارتباط بین تحصیلات دانشگاهی و موارد مختلف مانند کار و درآمد همواره مورد توجه محققان بوده؛ اما به تازگی بررسی های منتشر شده نشان می دهد که داشتن تحصیلات بر سلامتی افراد هم تاثیر‌گذار است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پیش از این تحقیقات نشان داده بود که تحصیلات بر حرفه، معاش و مسیر زندگی افراد تاثیر می گذارد. امروزه مطالعات جدیدتر باز هم ارتباط بین تحصیلات عالی و نتایج سلامت را نشان می دهند.

دانشمندان طی مطالعه ای ارتباط بین آموزش و نتایج سلامتی را پیدا کرده اند؛ اما علیت آن هنوز ثابت نشده است.

در ادامه به ارائه برخی از این یافته ها می پردازیم:

کم بودن میزان مرگ و میر

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، میزان مرگ و میر افراد دارای حداقل سطح تحصیلات دانشگاهی کمتر از نصف افراد بدون تحصیلات کالج است (مرگ و میر به ازای هر 1000 نفر در سال)

«Adriana Lleras-Muney» اقتصاددان دانشگاه «UCLA «، اعلام کرد امید به زندگی افراد 35 ساله به اندازه 1.7 سال افزایش یافته است.

کم شدن مسائل بهداشت روان

گزارش مستقل دیگری که توسط انگلیس در اتحادیه اروپا در سال 2006 منتشر شد نشان می دهد افرادی که دارای سطح تحصیلات یا درآمد پایین‌ترو طبقه کارگر هستند، در سن پایین تری می‌میرند و انواع مشکلات سلامتی در آن ها شیوع بیشتری دارند. این مشکلات شامل میزان خودکشی بالاتر، به ویژه در میان مردان و همچنین اضطراب و افسردگی است.

محدودیت‌های عملکردی

در گزارش اتحادیه اروپا ذکر شده است که با توجه به افزایش مشکلات سلامت جسمی و روحی محدودیت های عملکردی نیز در بین افراد با تحصیلات کمتر در مقایسه با تحصیلکرده ها بسیار شایع شده است در چنین شرایطی اشکال مختلف ناتوانی نیز بیشتر می شود.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی

بیماری هایی نظیر سکته مغزی، بیماری های سیستم عصبی و دیابت که همه آنها در میان گروه اجتماعی-اقتصادی پایین تر شایع هستند. با این حال، در مورد شیوع سرطان، بیماری‌های کلیوی و بیماری‌های پوستی، این شرایط صادق نبود.

احتمال مصرف سیگار کمتر

محققان با استفاده از اطلاعات به دست آمده دریافتند که تحصیلات بیشتر (افزایش سال های تحصیل در مدرسه یا تحصیلات تکمیلی) احتمال سیگار کشیدن را نیز کاهش می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008350

وب گردی

وب گردی